اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی
- بهدست: Foad
- دستهبندی: شيعه پاسخ می دهد
- برچسبها: آزار دهنده, ابابکر, ابوبکر, اثبات, اذیت, اسناد, اعداء, ال, الله, اهل بیت, اهل سنت, بدعت, بدعت گذار, بسم, پایه گذاری, پیامبر, تراویح, توسط, حسبنا, حضرت, حلال کردن, خدا, دروغ, دشمن, دلایل, دلیل, زهرا, سنی, شراب, شیعه, صلوات, عدو, عذاب, علی, عمر, قیاس, کافر, کتاب الله, کتب, کفر, گوینده, لافت, لعن, متعه, محمد, مدد, نزاع کننده, نهی
اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی
{ با این اسناد اگه کسی بازهم از این دو ملعون دفاع کنه دردین و مذهب و انسانیت خودش باید شک کنه..!!}
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب اهل سنت:
1) بدعت گذار کافر است !
قال رسول الله صلی الله علیه واله: آَبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعةٍ حتیّ یدع بدعتَه. (۱)
خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند.
قال رسول الله صلی الله علیه و اله: لا یقبل الله لصاحبِ بدعةٍ صوماً و لا صلوةً و لا صدقةً و لا حجّاً و لا عُمرةً و لا جهاداً و…یخرج من الاسلامِ کما تخرج الشعرة من العجین. (۲)
خدا هیچ عملی را از قبیل نماز روزه صدقه حج و…از بدعت گذار قبول نمی کند و او از اسلام خارج میشود… .
قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اهل البدع شرالخلق و الخلیفة (کنزالعمال)
اهل بدعت بدترین مخلوقات و موجودات هستند.
قال رسول الله صلی الله علیه واله: اهل البدع کلاب اهل النار (کنزالعمال)
اهل بدعت سگ های اهل آتش هستند.
عنه فی قوله تعالی: إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ كانُوا شِیَعاً هم اصحاب البدع و اصحاب الاهواء لیس لهم توبة. انا منهم بریء و هم منی بُراء. (کنزالعمال)
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله درباره این آیه قرآن: "كسانى كه دین خویش را پراكنده كردند و گروه گروه شدند" فرمودند آنها اهل بدعت و اصحاب و یاران هوا و هوس هستند . برای ایشان توبه ای نیست. من از ایشان بیزارم و ایشان نیز از من بیزارند.
تا اینجا از کتب اهل سنت اثبات شد که بدعت گذار کافر است. حال سوال اینجاست که آیا عمر بدعت گذار بوده است یا خیر ؟ طبق اعتراف خود او در دین بدعتهای بسیاری را گذاشته است. مانند:
الف) بدعت حلال کردن شراب توسط عمر:
عمر می گفت: آب را داخل شراب کنید و بخورید مانعی ندارد! همچنین آورده اند یک وقتی مردم شام از سرما و سنگینی آب و بدی محصول زمین نزد عمر شکایت بردند. عمر به آنها اجازه داد که شراب را بجوشانند وقتی دو ثلث آن کم شد یک سوم باقیمانده را بیاشامند! (3)
جصاص داستان جالبی دراین رابطه از عمر نقل میکند. میگوید: یک روز عربی که شراب خورده بود. عمر خواست او را با تازیانه حد بزند عرب گفت: من همان شرابی را خوردم که خودت میخوری!!! عمر شراب خود را خواست و آن را با آب مخلوط نمود و گفت: هر کس در این موضوع شک کرد آب را داخل شراب نماید مانعی ندارد آنگاه پس از اینکه عرب را حد شراب زد خودش شراب را نوشید ! (4)
در حالی که شراب با آب مخلوط شود باز هم شراب است و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمود: هر چه را که زیادی آن مستی آورد کمی آن نیز حرام میباشد خواه مستی بیاورد یا نیاورد. (5)
ب) پایه گذاری بدعت قیاس توسط عمر:
حافظان حدیث و تاریخ نگاران اسلامی نامه ای درباره دستور العمل حکومتی و قضائی از عمر به ابوموسی اشعری نقل کرده اند که بیان گر پیش قدمی عمر در مطرح نمودن قیاس است. و اینکه او قیاس را به عنوان یک قاعده فقهی و یک قانون اسلامی در جهت استنباط احکام شرعی پایه گذاری کرد. این نامه هنگامی نوشته شد که نامبرده از طرف عمر والی حکومت عراق بود و مشتمل بر این فراز است:
الفهم الفهم فیما تلجلج فی صدرک مما لیس فی کتاب الله و لا سنه. ثم اعرف الاشباه و الامثال و قس الامور عند ذلک.
ترجمه: هر آنچه به خاطرت خطور می کند و خبری از آن در کتاب و سنت نیست پیرامون آن فهمت را به کار انداز. آنگاه شبیه ها و همانندهای آن را شناسائی کن و آنها را به یکدیگر قیاس نما. یعنی حکم آنچه را که مورد نص کتاب و سنت است بر آنچه در کتاب و سنت مطرح نشده جاری کن… (6)
ج) بدعت تراویح:
ابن شهاب از عروة بن زبیر، از عبدالرحمان بن عبدالقاری نقل کرده که گفت: شبی از شبهای رمضان با عمربن خطاب به مسجد رفتیم، مردم متفرق بودند و هرکس برای خود نماز می خواند و بعضاً مردی با اقوام خود به نماز مشغول بود. عمر چون این بدید گفت: به عقیده من اگر اینها را با یک امام گرد آوریم بهتر است. و در پی این تصمیم ابیّبن کعب را به امامت گماشت.
شب دیگر به اتفاق به مسجد رفتیم و مردم به جماعت نماز می خواندند، عمر گفت: نعم البدعة هذه این بدعت خوبی است! البته نمازی که پس از خوابیدن بخوانند; یعنی آخر شب از اینکه اوّل شب اقامه شود بهتـر خـواهـد بـود. (7)
د) بدعت نهی از متعه توسط عمر:
عمر گفت: متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب (8)
یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم. يكي متعه زنان و دیگری متعه حج.
پس سیر منطقی و یا به بیانی دیگر خلاصه این بحث این شد که:
عمر طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار هستند.
طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار کافر است.
نتیجه: عمر کافر است.
2) نزاع کننده در خلافت کافر است !
ابن مغازلی به سند متصل از ابوذر روایت کرده که پیامبر اکرم ص فرمودند: هرکه بعد از من با علی علیه السلام در خلافت منازعه کند کافر است. (9)
در نزاع عمر و ابابکر با آقا امیر المومنین علیه السلام در رابطه با خلافت هیچ شکی وجود ندارد. فکر نکنم که نیاز به استدلال باشد. همان بس که به اعتراف بزرگان اهل سنت نزاع عمر و ابابکر با علی علیه السلام بر سر خلافت به جایی کشید که ابوبکر دستور حمله به خانه آقا امیرالمومنین علیه السلام را صادر کرد و عمر به پیروی از او به خانه وحی حمله کرد و این حمله باعث کشته شدن حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن سلام الله علیه شد.
برای اطلاع بیشتر در این مورد میتوانید به مصادر (اهل سنت) زیر مراجعه فرمایید:
مصنف ابن ابیشیبه 8/ 572
میزان الاعتدال 2/ 490، شماره 4549
انساب الأشراف 1/ 586، ط دار معارف، قاهره
تذکره الحفاظ 3- 092، شماره 860.
سیر اعلام النبلاء 13/ 162، شماره 96.
البدایه والنهایه 11/ 65، حوادث سال 279
الامامه و السیاسه، ص 12، چاپ المکتبه التجاریه الکبری، مصر
عقد الفرید، ج 4 ص 268
تاریخ طبری، ج 3 ص 430
مروج الذهب، ج 2 ص 303.
و…
3) گوینده: حسبنا کتاب الله کافر است !
إِنَّ الَّذِینَ یَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِكَ سَبِیلًا أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرِینَ عَذاباً مُهِیناً
یعنی: آنان كه به خدا و رسولان او كافر شوند و خواهند كه میان خدا و پیغمبرانش جدایى اندازند و گویند: ما به برخى (از انبیاء) ایمان آورده و به پارهاى ایمان نیاوریم و خواهند كه میان كفر و ایمان راهى اختیار كنند به حقیقت كافر اینهایند و ما براى كافران عذابى خوار كننده مهیا ساختهایم. (10)
از این آیه شریفه فهمیده می شود که کسانی که قصد دارند تا بین خدا و رسول جدائی بیاندازند کافران حقیقی هستند. و نکته جالب اینجاست که قران تنها درباره این نوع کافران فرموده است که این ها کافران حقیقی هستند !
اما ببینیم چگونه عمر سعی کرد تا بین خدا و رسولش جدائی بیاندازد:
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله در لحظات آخر عمرشان فرمودند:
قلم و کاغذ بیاورید تا وصیتنامه ای برای شما بنویسم که بعد ازمن هرگز گمراه نشوید.
ولی عمر بن خطاب گفت: ان النبی غلبه الوجع و عندکم کتاب الله حسبنا کتاب الله !!! (11) (این حدیث در اصح کتب اهل سنت موجود می باشد)
در قسمت اول جمله عمر توهین بسیار بزرگی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله می کند. اینقدر این توهین بزرگ است که حقیر خجالت میکشم آن را ترجمه کنم. ولی بحث ما بر سر قسمت دوم جمله است که گفت: "کتاب خدا ما را بس است"
عمر با گفتن این جمله همان کاری را کرد که در ایه شریفه مذکور در مورد آن صحبت میکند. یعنی او با این جمله قصد بر این داشت تا بین کلام خدا (قران) و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله جدائی بیافکند. و در واقع او چنین گفت که خدا یک چیز می گوید و پیامبر ص چیز دیگر. و در میان این دو ما باید به کلام خدا تمسک بجوئیم !
در حالیکه خود قران درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه واله می فرماید:
وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى.
یعنی: وهرگز از روی هوای نفس سخن نمیگوید! آنچه میگوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده نیست.
خلاصه این بحث:
عمر بن خطاب با گفتن "کتاب خدا ما را بس است" بین خدا و رسول جدائی افکند.
قران کریم کسانی که بین خدا ورسول جدائی می افکنند را کافر حقیقی می نامد.
نتیجه: عمر (طبق قران و روایت معتبر اهل سنت) کافر حقیقی می باشد.
4) آزار دهنده حضرت زهرا سلام الله علیها کافر است !
خداوند میفرماید:
إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِینا
یعنی: قطعاً آنان كه خدا و پیامبرش را مىآزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان مىكند، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است.
قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
فاطمة بضعة منی من آذاها آذانی و من آذانی فقد آذی الله.
یعنی: فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است. هر کس او را اذیت کند مرا اذیت نموده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده است. (12)
این حدیث بین شیعه و سنی متواتر و صحیح می باشد. البته ما اینجا به اقتضای بحث تنها اسناد سنی را آوردیم.
و اما عمر و ابابکر این قدر حضرت زهرا سلام الله علیها را اذیت و ازار نمودند که آن حضرت خطاب به آن دو نفر فرمود:
انی اشهد الله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی و لئن لقیت النبی لاشکونکما الیه. (13)
خدا و ملائکه اش را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید و رضایت مرا جلب نکردید و اگر پیامبر ص را ملاقات نمایم هر اینه شکایت شما دو نفر را به وی خواهم کرد.
در صحیح بخاری ح۶۲۳۰ امده است:
فوجدت فاطمة علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت…فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابابکر و صلی علیها.
یعنی: فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نمودو با او قطع رابطه کرد و تا زمانی که زنده بود با ابوبکر سخن نگفت…هنگامی که از دنیا رفت. شوهرش علی علیه السلام وی را شبانه دفن کرد. و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر جنازه وی نماز خواند.
ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خود ج۶ص۵۰ می نویسد:
ان فاطمة ماتت و هی واجدة علی ابی بکر و عمر.
یعنی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت در حالی که سخت از ابوبکر و عمر غضبناک بود.
با توجه به روایات مذکور آزار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط عمر از مسلّمات می باشد.
خلاصه بحث:
عمر و ابابکر حضرت زهرا سلام الله علیها را آزرده اند. (طبق روایات معتبر اهل سنت)
آزرده شدن حضرت زهرا سلام الله علیها مساوی است با آزرده شدن خدا و رسول. (طبق روایت متواتر بین شیعه وسنی)
آزرده شدن خدا و رسول لعن و عذاب الهی را به دنبال دارد. (طبق ایه ای که ذکر شد)
5) دشمن اهل بیت علیهم السلام کافر است !
در این رابطه احادیث فراوان و متواتری در کتب اهل سنت یافت می شود. که ما در اینجا تنها به گوشه ای از آن ها اشاره می کنیم:
قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان احدا عبدالله حق عبادته ثم شک فیک و اهل بیت (فی) انکم افضل الناس کان فی النار.
ای علی اگر کسی آنچنان خدا را عبادت کند که حق عبادت او را ادا کرده باشد. پس درباره افضلیت و برتری تو اهل بیتت بر مردم شک نماید سرنوشتش اتش است. (13)
قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان امتی صاموا حتی یکونوا کالحنایا و صلوا حتی یکونوا کالاوتار. ثم ابغضوک لاکبهم الله فی النار.
ای علی اگر امت من انقدر روزه بگیرند که (همانند قوس و کمان) کمر خمیده شوند و آن قدر نماز بخوانند تا چون زه کمان لاغر گردند و با تودشمنی نمایند خداوند آن ها را به رو در آتش افکند. (14)
و اما اثبات دشمنی عمر و ابابکر با مولا علی و اهل بیت علیهم السلام برای اهل تحقیق و علمای غیر متعصب بسیار واضح و مسلم است. قطعا می توان به عنوان مثال به ظلم ایشان بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه واله به ال رسول در غصب حق خلافت مولا علی علیه السلام و غصب فدک از حضرت زهرا سلام الله علیها و ….اشاره کرد.
البته روایات مذکور در بحث قبلی مبنی غضب حضرت زهرا سلام الله علیها بر عمر و ابابکر و همچنین ازار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط آن دو نفر به خوبی نشان دهنده عداوت و دشمنی عمر و ابابکر با اهل بیت علیهم السلام می باشد.
خلاصه بحث:
عمر و ابابکر (طبق روایات و مصادر تاریخی فراوان اهل سنت) دشمن اهل بیت علیهم السلام بوده اند.
دشمن اهل بیت علیهم السلام (طبق روایات اهل سنت) کافر است.
نتیجه: عمر وابابکر کافرند.
اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب شیعه
۱) امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند:
هما الکافران علیهما لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعین. و الله ما دخل قلب احد منهما شی ء من الایمان…کانا خداعین مرتابین منافقین حتی توفتهما ملائکة العذاب الی محل الخزی فی دار المقام. (15)
یعنی: آن دو (ابابکر و عمر) کافرند نفرین خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد. به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند…همیشه حیله باز و اهل شک و ریب و نفاق بودند تا ملائکه عذاب آنها را قبض روح و به جایگاه خواری در دارالمقام (دوزخ) فرستادند.
۲) ابوحمزه ثمالی می گوید: به حضرت امام علی بن الحسین علیه السلام عرض کردم:
أسألک عن فلان و فلان؟
حضرت فرمودند: فعلیهما لعنة الله بلعناته کلها مات و الله و هما کافران مشرکان بالله العظیم (16)
از شما درباره احوال ابابکر و عمر سوال میکنم؟
حضرت ع فرمودند: به عدد تمام لعنتهای الهی لعنت خدا بر آن دو باد و به خدا سوگند که آن دو مردند در حالی که نسبت به خدا کافر بودند و شرک می ورزیدند.
۳) ابوعلی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل میکند. که او گفت:
کنت معه فی بعض خلواته. فقلت: ان لی علیک حقا الا تخبرنی عن هذین الرجلین عن ابی بکر و عمر؟ فقال کافران کافر من احبهما. (17)
در خدمت حضرت تنها بودم به ایشان عرض کردم: همانا بر شما از برای من حقی است آیا مرا از احوال آن دو شخص ابوبکر و عمر خبر نمی دهید؟
پس حضرت فرمودند: آن دو کافرند و هرکس هم که محبت آنها را در دل داشته باشد کافر است.
۴) ابوحمزه ثمالی گوید: از امام سجاد علیه السلام راجع به آن دو نفر (ابوبکر و عمر) سوال شد. حضرت فرمودند: کافران و کافر من تولاهما. (18)
آن دو کافرند و هر کس موالی آنها باشد کافر است.
۵) فضیل بن رسان از امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: مثل ابی بکر و شیعته مثل فرعون و شیعته و مثل علی و شیعته مثل موسی و شیعته. (19)
مثل ابوبکر و پیروانش مثَل فرعون و فرعونیان است و مثل علی ع و شیعیانش مثل موسی و پیروانش است.
۶) امام صادق علیه السلام می فرمایند:
من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر. (20)
کسی که شک کند در کفر دشمنان ما وکسانی که به ما ظلم کردند کافر است.
۷) علامه شیخ سلیمان ماحوزی بحرانی آورده است:
روی اصحابنا عن ائمتنا ع: ان ابابکر و صاحبه عمر لم یؤمنا قط. (21)
اصحاب ما از ائمه و پیشوایان ما روایت کرده اند که ابوبکر و رفیقش عمر هیچگاه ایمان نیاوردند.
و علامه مجلسی رحمه الله هم فرموده است:
الاول و الثانی لم یؤمنا بالله طرفة عین (22)
اولی و دومی به اندازه چشم به هم زدنی ایمان به خدای متعال نیاوردند .
اسناد:
1) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۸
2) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۷
3) سنن بیهقی ج8 ص 300 و 301- سنن نسائی ج8 ص 329- کنز العمال هندی ج 3ص 109و 101- تیسیر الوصول ج2 ص 178- جامع مسانید ابوحنیفه ج2ص 191
4) احکام القران ج2 ص 565
5) سنن دارمی ج2 ص 113- سنن نسائی ج8 ص 301 – سنن بیهقی ج8 ص 296- مصابیح السنه ج2 ص 67- تاریخ خطیب بغدادی ج3 ص 327- صحیح ترمذی ج 1ص342
6) البیان و التبیین-جاحظ2/24 –صحیح مسلم 1/24-25 — سنن بیهقی 10/150 — شرح نهج البلاغه- ابن ابی الحدید 12/90-91 — عقدالفرید-ابن عبد ربه 1/86-88 — تاریخ دمشق-ابن عساکر (به نقل از کنز العمال). و بسیاری از کتب دیگر…
7) صحيح البخاري ك التراويح ج 2 / 252، موطأ مالك ج 1 / 114، الطرائف لابن طاوس ص 445 عن الجمع بين الصحيحين.
8) تفسير الرازي ج 2 / 167 وج 3 / 201 و 202 ط 1، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحديد ج 12 / 251 و 252 وج 1 / 182، البيان والتبيان للجاحظ ج 2 / 223، أحكام القرآن للجصاص ج 1 / 342 و 345 وج 2 / 184، تفسير القرطبى ج 2 / 270 وفى طبع آخر ج 2 / 39، المبسوط للسرخسي الحنفي باب القرآن من كتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القيم ج 1 / 444 فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج 2 / 205 فصل اباحة متعة النساء، كنز العمال ج 8 / 293 و 294 ط 1، ضوء الشمس ج 2 / 94، سنن البيهقى ج 7 / 206، الغدير للاميني ج 6 / 211، المغنى لابن قدامة ج 7 / 527، المحلى لابن حزم ج 7 / 107، شرح معاني الاثار باب مناسك الحج للطحاوي ص 374، مقدمة مرآة العقول ج 1 / 200.
9) مناقب ابن مغازلی ص۴۵ح۶۸- ینابیع المودة ص۹۷ – کنزالعمال ج۱ص۲۰۹ ح۱۰۴۶ – مناقب ابن شهر آشوب ح۳ص۲۱۶.
10) سوره نساء ۱۵۰-۱۵۱
11) صحیح بخاری باب کتابه العلم من کتاب العلم ۱/۲۲ و مسند احمد بن حنبل تحقیق احمد محمد شاکر حدیث ۲۹۹۲ و طبقات ابن سعد ۲/۲۴۴ چاپ بیروت.
12) صحیح بخاری ح۳۴۲۷و ۳۴۸۳- کنزالعمال ج۶ص۲۲۰- فیض القدیر ج۴ص۴۲۱ – مسند احمدبن حنبل ج۴ص۳۲۸ – حلیة الاولیاء ج۲ص۴۰ – صحیح مسلم ح۴۴۸۳ – سنن ترمذی ج۲ص۳۱۹ – مستدرک حاکم ج۳ص۱۵۹ – اسدالغابة ج۵ص۵۲۲- الاصابة ج۸ص۱۵۹ – مسند ابن یعلی ج۱ص۱۹۰
13) سند سنی: صحیح بخاری ج۵ص۲۶ – صحیح مسلم ج۴ص۱۹۳ – بخاری در صحیح خود مینویسد: پس از آن که دختر پیامبر میراث خود را از خلیفه خواست. و او گفت که از پیغمبر شنیدم که ما میراث نمیگذاریم . زهرا سلام الله علیها دیگر با او سخن نگفت تا مرد ( صحیح بخاری . 5/177) سند شیعه:کتاب سلیم بن قیس حدیث ۴۸
13) مودة القربی موده هفتم ص۲۲ ودر چ مندرج در ینابیع الموده ۲/۲۹۸
14) تاریخ دمشق ابن عساکر بخش امام امیرالمومنین ج۱ص۱۴۵ شماره ۱۷۹ به نقل از جابر بن عبدالله – مناقب ابن مغازلی ص۲۹۷ شماره ۳۴۰ – فرائد السمطین ج۱ص۵۱ شماره ۱۶ – کفایة الطالب ص۱۷۹و در چ دیگر ص۳۱۸
15) کافی ج۸/۱۲۵ ح۹۵
16) بصائر الدرجات ۲۶۹ ح۹. بحار ج۳۰ / ۱۴۵ و ج۲۷/۲۹
17) حار الانوار ج۷۲/۱۳۷ ح ۲۵
18) حارالانوار ج۷۲/۱۲۸
19) بحارالانوار ج۳/۳۸۳. تقریب المعارف / ۴۷
20) رجال الکشی مع تعلیقة المیرداماد ج۲/۸۱۱. قم ۱۰۱۲ . اعتقادات شیخ صدوق ۷۹ و ۸۰. وسائل الشیعه ج۲۸ ص۳۴۵. بحار ج۲۷ / ۶۲
21) الاربعون حدیثا ۳۲۱
22) بحار ج۳۰/۴۰۹
عمو این …رارو از کجا جمع کردی چپوندی تو سایتت خجالت بکشواقعا براتون متاسفم شیعه ها که انقد کوته فکرو بدبخت و عقده اید بد بختا
سلام.
کلیه مطالب داخل سایت با منابع کتاب های خود اهل سنت هستند .
از کلیه کسانی که مخالف این مطالب هستند تقاضا داریم که مطلب خودرا همراه با سند و منبع و همچنین در صوت امکان تصویر از طریق انجمن گفتگو تاظهور مطرح کنن تاهمه استفاده نمایند .
از بکاربردن کلمات نامناسب خودداری نمایید .
با تشکر
تکفیر دشمنان علی رکن کیش ماست هر کس محب فاطمه (س) شد قوم و خویش ماست
با توجه به بیت بالا من و تو قوم و خویش نیستیم پس من عموت نیستم . دوم اینکه این مطالب از کتب خودتونه اگه درسته که هیچ اگه هم نیس پس علماتون دروغ گو و پستند که باز برمیگرده به اصل مذهبت که فاسده. پس اگه حرف نزنید و گوش بدید واستون بهتره تا اینکه اظهار وجود کنید.
That’s not just logic. That’s really sesnilbe.
خوبه ادرس رادادندکه ازکجااوردند
سلام برادر محمد.
ازنظر من جناب ابوبكر بيشتراز پيغمبر ميدونسته و عقل داشته،ميدوني چرا؟آخه پيامبر با اون علمش واس خودش جانشين انتخاب نكرد ولي ابوبكر جناب عمر رو جاي خودش گذاش!!!!!!!!!!!!!حالا خودت قضاوت كن مگه ميش پيامبرخدا با اون عظمت…من دنبال كل كل نيسم ،شايدم شما درست ميگي ولي دليل بيار
کوتاه فکرها شما هستید که مثل عمر فکر میکنید دیر نیست اون دنیا ابوبکر و عمرو تو قعر جهنم مثل خودت ببینی
,واقعا براتون متاسم . بابا شما خیلی اقده ای هستید. واقعا با اینا می خماین چی رو ثابت کنید
عزیزم عقده با الف نیست باز تویه بی سواد اومدی نظرم دادی؟؟؟؟ منم واسه تو و دینت و مذهبت متاسفم. در ضمن این مطالب هیچی هم که نداشته باشه کاشف از سواد خیلی ها میشه!!!!
Dag nbbiat good stuff you whippersnappers!
Superior thniikng demonstrated above. Thanks!
شما میخوای چی بگی یعنی چی اقده ای هستید؟ خوب منابع خود اهل سنت این مطالب رو نوشته خیلی هم واضحه فقط باید با عقل و منطق اثبات کرد
عقده نیست عزیز روشنگری و شفاف سازی واسه نا اگاهان است. در ضمن اثبات نمیخواد چون علمای سنی عقایدشون رو گفتن و نوشتن و ما داریم باعقل سلیم خواننده اینها رو میسنجیم تا بطلانشون ثابت بشه. یا علی
عدم تعقل شمارا
ممنونم از مطلب خوبتون
بر عمر و ابوبکر و عثمان تا ابد دهر لعنت
هر کس شک داره درباره ی مادرش تحقیق کنه
بازم بر عمر لعنت
Way to go on this essay, hpleed a ton.
I agree
خدا رو شاهد میگیرم که منم شیعه دوازده امامی هستم با توهین به عمر و عثمان و ابوبکر به پیغمبر و حضرت علی هم توهین میکنید چون حضرت محمد و حضرت علی با کراماتی که داشتند میدونستن با چه کسایی فامیل بشن و وصلت کنند و همه اونها جزو اصحاب پیغمبر بودند با توهین و تهمت زنی و فحاشی دارید راه و اشتباه میرید و دشمنی و تفرقه ایجاد میکنید.شما هم آقای محمد مهدی اگه عقده شک کردن به مادر و ناموس خودتو داری اینو به دیگران نسبت نده(.کافر همه را به کیش خود پندارد).من اینجا از همه برادران اهل تسنن معذرت میخوام و اطمینان میدم به شما که شیعیان واقعی به هیچ عنوان اینطوری نیستند که اینجا دیدید.امیدوارم خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه و از جهل و نادانی نجاتمون بده.
حسین بن ثویر و ابوسلمه سراج نقل کرده اند که: از امام صادق علیه السلام شنیدیم که آن حضرت بعد از هر نماز واجب لعن می کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را. اما مردان عبارتند از: ابابکر, عمر, عثمان, معاویه و زنان عبارت بودند از: عائشه,حفصه, هند و ام الحکم خواهر معاویه. (الكافي ج3 ص342)
سلام براي همه
اين سني ها واقعاً بدبختند ما شيعيان ميخواهيم اين بدبختها نجات بدهيم ولي متاسفم كه اين ها نميدانند. تا كي در راهي جهل و ناداني روان هستيد؟؟؟ چرا حقيقت را در كتاب هاي خود جستجو نميكنيد.
من معتقدم که اسلام دین جهانی است و یکی از این ادعا هایش هم اینست که بیشترین پیروان را درسراسر دنیا دارد پس اگر قرارباشد این چنین باشد ما میبینیم که تمام پیروان مذهب شیعه را که حساب کنیم درتمام کشور ها به دوصد میلیون نمی رسد درحالیکه اسلام ادعا میکنه که تقریبآ یک و نیم میلیارد پیرو داره واین اهل سنت و جماعت است که بیشترین پیرو را داراست
و نکته قابل بحث اینکه حضرت علی (ع) فرمودند دو گروه از کسانیکه به دوزخ میروند آنانی اند که یا با مه دوستی افراطگرایانه دارند که حتی از حضرت محمد هم بیشترمرا یاد میکنند و گروهی دیگر که شامل مشرکین و کفاراند که علنآ با مه درتضاد اند . ومسله ی دی
گر اینکه زمانیکه حضرت محمد (ص) از جهان رحلت نمودند و در غیاب شان و باگذشت زمان بحث شیعه بوجود آمد و گرنه درآنزمان شیعه ی وجود نداشت. ودیگر من هرگز نمی خواهم نظرم را برکسی تحمیل کنم اما میدانم که اکثریت شیعیان به قلب شان نسبت به اهل سنت و حتی انسانهای دیگر سخت کینه دارند و ازآن خاطر فکرمیکنم که همین سبب شده تا کشوریکه بیشترین نفوس آن شیعه است یعنی ایران امروز درانزوای مطلق به سرمیبرد.
سلام. بله اسلام دین جهانیه شکی نیست ولی منظور از جهانی بودن سنی گری نیست منظور از جهانی بودن جامعیت دینه که برای تمام مردم دنیا جواب و حرف برای گفتن داره. واینکه میگی 200 میلیون شیعه بقیه سنی پس سنی بهتره نه عزیزم الان حجم یک کیلو پنبه بیشتره یا یک کیلو طلا؟ معلومه پنبه ولی ارزش کدوم بیشتره؟ معلومه طلا پس نتیجه اینکه شما و مذهبت مثل پنبه اید تو خالی و پوچ ولی شیعه تو پر و ارزشمند. اخر اینکه شیعه از خلفای سه گانه و یهود که در قران امده یهود را دشمن بدارید متنفره نه از بقیه مردم جهان.در ضمن برو کتاباتون رو مطالعه کن چون توش نوشته شیعه از زمان خود حضرت رسول بوده و به پیروان امام علی شیعیان علی میگفتند. یا علی
حدیث از پیامبر (ص)داریم که بعدازمن امت به 73 فرقه تقسیم می شود که فقط یکی برحق است و زیادی جمعیت مهم نیست
یکی مرد جنگی به از صد هزار
یا در قرآن آیات زیادی داریم مثل اکثرهم لا یعقلون ….. برای اطلاع بیشتر این مطلب را بخوانید:
http://www.qurancity.ir/tabid/283/id804/42073/Default.aspx
کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره
و لکن اکثر الناس لا یعلمون
فعلا دو نمونه کافیه بعدا فرصت شد بیشتر میگم
طالبانیست باید می نوشتی عزیزم نه ژونالیست
چه طرز تفکریه
ما مذهبمون با استدلال و منطقه اگه همه به شما بگن ماست سیاهه قبول می کنی
خوب برادر (سنی) من ما وقتی حقانیت رو می بینیم بیایم دوباره از عمر پیروی کنیم
یه خورده روش فکر کن
انسان به سه چیز از حیوان متمایر است عقل بسیار مهم است و مهمتر از آن تامل است
سنی های محترم به من جواب بدین این حدیث که از کتابای خودتون گرفته شده:تفسیر الدرالمنثور،عبدالرحمن بن ابی بکرجلال الدین سیوطی ج6 ص 379
یا :تاریخ دمشق ج2 ص 442
که جابرابن عبدالله انصاری نزد پیامبر اکرم ص بودند که علی ع وارد شد و پیامبر فرمودند به خدایی که جانم در دست اوست سوگند این شخص و شیعیانش رستگاران روز قیامتند و در همون لحظه آیه شریفه نازل شد همانا کسانی که ایمان اورده و کارهای نیک انجام دادند آنان بهترین انسانها هستند.اصحاب پیامبر ص هرگاه حضرت علی را میدیدند میگفتند بهترین انسانها آمد.
یعنی چی؟
.
محمود از افغانستان سلام. شما ادعا میکنی چون سنی از شیعه بیشتر است پس سنی بر حق است؟؟
با این اوصاف پس مسیحی ها که از مسلمانان بیشتر هستند، حتما از نظر شما بر مسلمانان برتری دارند..در صورتیکه اینطور نیست. ضمنا امار شما غلط بود..مسلمانان جمعیت اول جهان بحساب نمی ایند
برادرم محمود از هرات افغانستان من هم شیعه دوازده امامی هستم از تهران و به شما اطمینان میدهم که همه شیعیان اینطور که اینجا دیدید نیستند و خود بنده برای تمام خلفای راشدین احترام قائلم اما عثمان را کمتر از بقیه خلفا قبول دارم هر چند قران را وی جمع اوری کرد به هر حال بنده از جانب این دوستان همکیش و هموطن معذرت خواهی میکنم و از شما خواهشمندم شما هم روی خوش اسلامی و انسانی را نسبت به شیعیان و دیگران روا بدارید هرچند که این توهین ها آزار دهنده است اما بهتر است همه ما از خداوند بخواهیم ما را از جهل و نا آگاهی بیرون آورد و به هدف نهایی از آفرینشمان هدایت نماید.
امام باقر علیه السلام فرمودند: همانا آن دو شیخ (عمر و ابابکر) از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین علیه السلام روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد.
اصول کافی, ج8 ص 246 ح343
ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل می کند که او گفت: در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتیم به او عرض نمودم: از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (عمر و ابابکر) با خبر نسازید ؟ پس حضرت فرمودند: آن دو کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است. (بحارالانوار ج72 ص 137 ح25)
*سلام آقای روزنامه نگار
اگه شما حقانیت رو به گروهی که بیشتر هست میدید جمعیت غیر مسلمانان که خیلی بیشتر هست پس نتیجه میگیریم که حق با آنهاست…
متاسفم که شیعه ی که خودش منفور خدا و رسولش هست بردیگران توهین میکنه من خوش بودم حیوان میبودم اما شیعه نه
جان ام المومنینتون عایشه(لعنت الله)
شیعه منفورخداست؟منفورپیامبره؟دلیلت رو بنویس
جیگر تو خوش باش که حیوونی به قول تو چون شیعه نیستی !!!
خیلی عالی بود! خدا خیرت بده ادامه بده!
سلام جانم
شيعه منفور خدا و پيامبر نيست. شما هم هـيچ زمان دليل ندايد و نخواهيد داشت. اما شيعه منفور عايشه لعنت الله ، أبوبكر لعنت الله و عمر و عثمان لعنت الله هستند. اينها مرتد بر دين حضرت محمد ص شدند. مذمت اينها در قران امده اما شما سني كور و كر هستيد. شما ميخواهي فضليت پيامبر را إنكار كنيد بخاطر كه ابرو عمر، عثمان و أبوبكر لعنت الله را حفظ كنيد. درست گفت اغاي الله ياري در شبكه اهل بيت ع يك قاعده نو براي اين سني ها. هر جاه بكري ها عمري ها است أنجاه عقل نيست و هر جاه عقل است أنجاه بكري و عمري يعني سني نيست.
واقعا متافسم که به همسر حضرت محمد/به عمری که قبر مبارکش در کنار ان حضرت هست به کسی که بعد مسلمان شدنش اسلام را آشکارا تبلیغ کرد توهین میکنید شیعه های صفوی
نه شما خودتو ناراحت نکن اخه پیامبر اینا رو لعن و نفرین کرده ما هم میکنیم. عمر خودش مسلمون نبوده بعد مسلمون درست کرده؟!! در ضمن مطالب از کتب خودتونه سنیهای عمری
دوستان به خدا قسم میشه بدون ناسزا و اهانت هم با هم بحث کرد .با فحش دادن هیچ حقیقتی روشن نمی شه هیچ شیعه ای سنی نمیشه و بالعکس. و هرشرایط فعلی خیلی کار های مهم تر برای مسلمانها وجود دارد .این بحث ها بماند برای بعد از دفع کامل فتنه ی مشرکین و کافرین
ببینید برادران
اگر نیت شما سنی و شیعه روشن کردن فکر همدیگره پس این طرز گفتار معنی نداره
کسی با این طرز گفتار روشن نمیشه
چه شما که شیعه رو با حیون مقایسه میکنه و چه شما که عایشه رو لغنت میکنی
این با اصل گفتگو محوری مخالفه
دلیل بیاورید تا کسایی که مطلب رو میخونن فیض ببرند
یادتون باشه ما همه مسلمان و برادریم
اولا : محمد(ص) نه پیامبر خدا ادب نداری مگه
دوما: پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد ***** سگ اصحاب کهف روزی پی نیکان گرفته مردم شد
دلیل نمیشه چون یه زمانی اسلام آورده دیگه برنگرده قدرت و جاه چیزی هست که آدم رو عوض می کنه
جبران خلیل جبران نویسنده و شاعر مسیحی درباره حضرت علی (ع) مینویسد: «.. عرب حقیقت مقام و قدر و منزلت علی را نشناخت. اما از میان همسایگان ایرانینژاد عرب، مردانی برخاستند، که گوهر و سنگریزه را به خوبی از یکدیگر باز شناختند.»
واقعا متاسفم برای کل تسنن ، کاش مسیحی بودن تا حضرت عیسی در روز قیامت به دادشان میرسید ولی حالا کی….
متاسفانه تمام بدبختی اینها سرجشمه در عدم شناخت حضرت علی (ع) دارد … مطالعه این وبلاگ شاید بتواند نجات این گروه از گرداب هلاکت باشد ….. انشا الله
http://emmamali.mihanblog.com
سلام بر دوستان از جان عزیزتر شیعه ویاوران راه حق چند حدیث از ائمه اطهار براتون نقل می کنم:فضیل بن یسار گوید به امام صادق ع عرض کردم ایا لازم است مردم رابه شیعه شدن دعوت کنیم ؟ حضرت فرمودند نه ای فضیل اگر خداوند خیر بنده ای را خواسته باشد به فرشته ای دستور می دهد تا گردن او را بگیرد واو رابه هر شکلی شده به تشیع رهنمون سازد اصول کافی باب 58 ——عباده بن صامت می گوید فرزندان خود را با حب علی ع امتحان می نمودیم اگر یکی از انها را می یافتیم که علی ع را دوست نمی دارد پی می بردیم که از ما نیست و از طریق غیر صحیح به دنیا امده . کنز العمال ج 11 (اهل سنت) ——-معلی بن خمیس میگوید از امام صادق ع شنیدم که فرمودند ناصبی فقط کسی نیست که با ما ال محمد (ص) عداوت و دشمنی داشته باشد زیرا تو کسی را پیدا نمی کنی که بگوید من نسبت به محمد وال محمد (ص) بغض وکینه دارم بلکه ناصبی ان کسی است که با شما شیعیان دشمنی کند در حالی که می داند شما ما را دوست دارید و از دشمنانمان بیزاری می جویید علل الشرایع والاحکام شیخ صدوق ص 601
با سلام خدمت همه دوستان
: قال رسوالله(ص):انی تاریک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی من بعد از خود دو شیء وزین باقی می گذارم، قرآن و عترت خودم، علی بن ابیطالب تنها کسی بود که لیاقت دامادی پیامبر و همسری زهرای اطهر را داشت.اگر برادران اهل سنت واقعا دوستار صحابه هستند مگر علی بن ابیطالب از صحابی گرانقدرپیامبر و داماد ایشان نبود پس چرا به یکی از بهترین صحابی پیامبر و پیروانش جفا می کنند.
پیامبر خدا(ص) فرمودند :دو چیز گرانبها برای شما باقی می گزارم کتاب خدا و عترتم را تا گمراه نشوید.علی ابن ابیطالب صحابی پیامبر و تنها شخصی بود که لیاقت دامادی پیامبر اسلام و شوهری زهرای اطهر را داشتند.
باید یاد بگیریم که به عقاید هم احترام بزاریم واقعا برای همتون متاسفم هیچکس تو قبر کسی دیگه نمیزارن
سلام به شما خواهر گرامی. درسته کسی رو تو قبر کسی نمیزارن ولی امر به معروف و نهی از منکر چی میشه؟ کسی اگه چیزی میدونه باید بقیه رو هم اگاه کنه شاید یه نفر دلش اماده پذیرش حق بود و برگشت که اگه اگاهش نکنی مدیون میشی. با تشکر
آهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای سنی هایی که سنگه خلفاتونو به سینه میزنید
آهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای شمایی که ادعای حق بودنه عمر رو دارید
علی (ع ) حقه
آهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای سنی ها فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط یه دلیل بیارید که ابوبکرو عمر و عثمانتون از امیر المومنین امام بر حق علی (ع) برتره اونوقت من سنی میشم
amirali.ironi@yahoo.com
این آدرسه ایمیلمه
شماها اگه جرات داشتید میومدید تو مجامع علمی حرف میزنید
شماها اگه یه رشادت از خلفاتون میدید به اندازه کوه کتاباتونو قطر میدادید تا بگید که چه کسی شجاعه
اینو بدونید کننده در خیبر کشنده عمر بن عبدود فاتح تموم جنگ های پیامبر و . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . (ببخشد اگه بخوام از صفات امیر المومنین علی (ع) بگم باید حالا حالاها بنویسم) حقه
یادتون نره واسم پی ام بذارید من منتظرم تا شماها رو با کتابای خودتون بکوبونم
شایدم مثل خیلیا شیعه شدید
خدایا نعمته ولایته علی (ع) رو از ما نگیر
یا علی (ع)
یا علی(ع)
یا علی (ع)
سلام خسته نباشید من مطالب رو خوندم برای قبول کردنش هم باید با کتب اهل سنت مطابقت بدم ولی یه نکته خیلی خیلی مهم فکر میکنم در نوشته ها و نظرات فراموش شده اونم تاکید رهبر عزیزمنون بر حفظ وحدت بین برادران اهل تسنن و شیعیه
من برای نظرات احترام قائلم ولی اینطور نیست که همه اهل تسنن جهنمی باشن به اخر کتاب عدل الهی شهید مطهری اگه رجوع کنید در این مورد مطالب جالبی رو نوشته نکته ای که الان برای خیلی مهمه اینه که رهبر عزیزمون فرمودن باید وحدت بین شیعه و سنی حفظ بشه و فکر میکنم نوشتن این مطالب و اینجور نظر دادن شایسته بچه شیعه هائی که پیرو ائمه هستن نباشن ما از ائمه یاد گرفتیم هر چه قدر توهین کنن سکوت کنیم به خصوص داخل این شرائط زمانی که دشمن دنبال ایجاد تفرقه بین ماست امام ما 23 سالسکوت کردند و گفتند من با مثل کسی بودم که استخوانی در گلو داره فکر میکنم بهتر باشه به وحدتمون کمک کنیم بازم ممون از مطالبی و نظرات در پناه حق باشید خدانگهدارتون
به علی شناختم من بخداقسم خدارا..درطول تاریخ همواه دشمنان اهل بیت(ع) چهرهای دورو وریاکاری داشتن،وهمیشه درپی بدعت گذاری بودن و هستن،برای مثال شاخه های انحرافی که در اهل تسنن هست وهر روزم بیشتر میشه یک نمونه ازسردرگمی وگمراهی های اوناست، فقط مطالعه تاریخ میتونه نشون بده حق باکی بوده وتا قیامت این حق محفوظه.. من بعنوان یک شیعه اصراری ندارم کسی رو دعوت کنم به تشیع، بنظرم شیعه علی(ع) بودن فقط لیاقت میخواد همین،در مورد امیرالمومنین یک حجت بسه اونم امام حسین(ع) فرزندشه، قیام کربلا ازمعجزات علی(ع) وفاطمه زهرا(ص) است، بایک قیاس ساده با فرزندان خلیفه های اهل تسنن.. همیشه علی(ع) همیشه فرزندان علی(ع)..
برو بمیر
مطمئنم این مدل حرف زدن رو از اجدادت یاد گرفتی
فواد تو به نزدیکترین یاران پیامبر توهین می کنی
اگر ذره ای ایمان در دل سیاهت بود و به جای دروغ های آخوندهای خودتان قرآن را مطالعه میکردی
امروز تا به این حد فاسد نبودی.
به قرآن رجوع کن.
به خدا قسم حضرت علی از تو و همفکر تو بری است.
در مورد اصحاب به قرآن برگرد مثلا
اینکه قرآن میفرماید:”وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ” سابقین و اولین از مهاجرین و انصار چه کسانی هستند؟
آیهی 100 سورهی توبه
آیا یادت رفته این ابوبکر و عمر از همان اولین مهاجرین هستند که خدا در آیه بالا می فرماید خدا از آنها و آنها از خدا راضی و خشنود هستند؟؟؟؟؟؟!!!!!
نمونه های انکار قرآن توسط افرادی مثل تو زیاد است. مثلا
شما رسما آیه 6 سوره احزاب رو تکفیر میکنید(در این آیه خداوند صراحتا همسران پیامبر را مادر مومنین معرفی میکند
آیا امثال تو ام المومنین عایشه را مادر خویش میدانند؟؟؟!! یقینا نه چون قرآن در مورد مومنینی سخن گفته که حرف خدا و رسولش را بر جان خود ترجیح می دهند نه بی ایمانی چون تو)
یا آیات 10 به بعد از سوره نور که همه در وصف بزرگی همسران پیامبرند
یا شماهای لجوج و کافر به قرآن بروید و آن آیه را که فکر میکنید آیه تطهیر است
اگر درست یادم باشد آیه33 سوره احزاب است
بروید آیات قبل و بعد از آن و همچنین خود آن آیه را نگاه کنید هیچ نشانه ای از اشاره به حضرت علی و فرزندانش نیست
آیه در مورد همسران پیامبر است ونه معصومیت شخص خاصی.
واژه اهل قبلا هم در قرآن آمده مثل سوره قصص و طه و هود
که همه اشاره به همسران حضرت موسی و حضرت ابراهیم دارند.
اما شما عنودان بد گهر و تنگ نظران برای خودتان می بافید و می بافید
شما از وسط چند آیه بخشی از یک آیه را بریده اید
نه به قبل آن نگاه میکنید نه بعد از آن و نه حتی خود آیه را کامل میخوانید. تاویل و تفسیر به رای میکنید.
شما یاوه گویان را چه بگویم که درد بسیار است و شما عنودان در گوش خود پنبه نهاده اید
شیوه ی تو رو بهتر می پسندم تا بقیه ی منتقدین این پست رو تو با دلیل و مدرک و مطالعه می خواهی حف بزنی اما لطفا مدرک آیه ی اولت رو رو کن در ضمن جنابعالی مارو به تفسیر به رای و ناقص در نظر گرفتن آیات متهم می کنی در حالی که این آیه هیچ مدرکی از هیچ چیزی نیست چه بسا کسانی که در ابتدا حتی مستجاب دعوه بوده اند ولی بعدا مورد غضب خدا (برصیصای عابد) این آیه نشان دهنده ی این نیست که این افراد تا آخر عمر از خطا مصون هستند
در مورد همسران پیامبر و برادرانشان : شما به محمد بن ابوبکر خال المومنین نمی گوئید در حالی که به معاویه بن ابی سفیان می گویید
چرا ؟ واضح است چون ایشان یار وفادار به امام علی هستند اما معاویه بن ابی سفیان که سابقه ی درگیری خاندنی بنی امیه و بنی هاشم بر همگان معلوم است به خاطر آنکه خلیفه ی ثانی اور را به حکومت منصوب کرده عیبی ندارد
از مدیریت سایت تقاضا دارم مطالبی در اثبات تشیع نیز بنویسد زیرا در همین یک نظر نمی توان خیلی نوشت
روز قدیر و آیه تطهیر و اون همه حدیث اثبات حقانیت امام علی به عنوان رهبر شیعیانه.
ابن عباس از پیامبر اکرم نقل میکنه که ای علی اگر تمام دنیا ولایت تو را میپذیرفت اصلا خداوند جهنم را نمیافرید ولیکن بدان تنهاتو و شیعیانت رستگاران روز قیامتید
از کاتابای خود اهل سنت:در بحر المناقب،علامه موصلی ص 58
مناقب خوارزمی، ص 67
وقتي كه اسم ابوبكر و عمر(زنا زاده)و عثمان(گاو بني اميه)و عايشه ي … مياد اصلا وقتي اسم سني برده ميشه تو دهن شيعه آب جمع ميشه كه به روي سياه تر از ذغال اينا تف كنه
خداوند و پیامبر بر حرف های شما شاهد هستند
عمربشکست پشت دلیران عجم را
بربادبدادرگ وریشه ی جم را
این عربده از بهرخلافت زعلی نیست
با آل عمرکینه قدیم است عجم را