Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-useronline domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lk84vgdi/domains/hadiskadeh.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the all-in-one-wp-security-and-firewall domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lk84vgdi/domains/hadiskadeh.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
الغدیر(پاسخ به چند شبهه ابن تیمیه) - حدیث کده : اثبات حقانیت مکتب اهل البیت علیه السلام

الغدیر(پاسخ به چند شبهه ابن تیمیه)

الغدیر( پاسخ به چند شبهه ابن تیمیه )

شبهه اول : به اتفاق اهل علم سوره معارج مکی بوده از این رو حدود ده سال قبل از واقعه غدیر نازل شده؟

جواب : قدر مسلم از اجماع یاد شده اینکه مجموع سوره مکی است نه اینکه تمام ایاتش مکی باشد.از این رو ممکن است خصوص این ایه ( 1 تا 3 ) مدنی باشد و در بسیاری از سوره های دیگر مشابه این وجود دارد.

شبهه دوم : از این حدیث { حدیث جابربن نضر} بر می اید که جابر یاد شده مسلمان بوده و ضروری است که هیچ مسلمانی در زمان حیات پیامبر عذاب نشود ؟

جواب :این حدیث همانگونه که مسلمان بودن وی را اثبات میکند ارتداد وی را نیز به جهت رد کردن سخن پیامبر و تشکیک در انچه که خدا به ان خبر داده اثبات می کند پس در وقت عذاب او کافر بوده نه مسلمان.!!

شبهه سوم : اگر این داستان جابر درست بود نشانه ای مانند داستان اصحاب فیل بود و انگیزه های فراوانی برای نقلش می رفت و از انجا که مفسران و سیره نویسان ان را نقل نکرده اند پس معلوم میشود داستانی بی اساس و دروغ است ؟

جواب : مقایسه این داستان که داستانی شخصی بوده با داستان اصحاب فیل که اجتماعی بوده اشتباه است.مانند خیلی از معجزات پیامبر که برای شخصی بوده یا برای جمع وجامعه ای بوده است.و اینکه ابن تیمیه گفته مفسران و نویسندگان نامی از این حدیث نبرده اند گزافه گویی بیش نیست چون در مطالب پیش از مفسران و حافظان حدیث بسیاری نام بردیم که این احادیث را نقل کرده اند.

منبع : کتاب گزیده الغدیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کتاب الغدیر
2
الغدیر(اشنایی با کمیت)

کمیت 10 خصلت داشت که هیچ شاعری نداشت: سخنور بنی اسد, فقیه شیعه, حافظ قران, دارای دلی استوار و محکم, کاتبی خوش خط , نسب شناس ,  اهل مناظره و مجادله علمی , تیر اندازی ماهر , اسب سواری شجاع , بخشنده و پایبند به دین. کمیت دارای زندگی مذهبی …

کتاب الغدیر
الغدیر(کمیت بن زید)

قصیده میمیه از هاشمیات من لقب متیّم مستهام                            غیر ماصبوه ولا احلام چه کسی است برای دلی که به خاطر عشق برده و سرگردان شده است به جز عشق و ارزوها صاعد غلام کمیت میگوید :ما بر ابو جعفر محمد بن علی علیه السلام وارد شدیم و کمیت این قصیده …

کتاب الغدیر
الغدیر(شعرای قرن دوم{کمیت بن زید})

کمیت قصیده ای سروده که معروف به هاشمیات شده است.این قصیده از بهترین قصاید کمیت است.چنانچه نگارنده کتاب الحدائق الوردیه تصریح کرده که این قصیده به 587 بیت می رسد ولی دست انتشار که امین بر امانتهای علم است در چاپ ان کوتاهی کرده و بسیاری از ابیات ان را …