Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the all-in-one-wp-security-and-firewall domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lk84vgdi/domains/hadiskadeh.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه + فایل صوتی - حدیث کده : اثبات حقانیت مکتب اهل البیت علیه السلام

سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه + فایل صوتی

 سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه + فایل صوتی

 

 

 

امام صادق علیه اسلام ازسنت پیامبر صل الله علیه وآله می گوید:

کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَخْرُجُ فِی مَلَإٍ مِنَ النَّاسِ مِنْ أَصْحَابِهِ کُلَّ عَشِیَّةِ خَمِیسٍ إِلَى بَقِیعِ الْمَدَنِیِّینَ فَیَقُولُ ثَلَاثاً- السَّلَامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ الدِّیَارِ وَ ثَلَاثاً رَحِمَکُمُ اللَّهُ ثُمَّ یَلْتَفِتُ أَصْحَابَهُ …[۱]

امام صادق علیه السّلام مى‏فرمودند:

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم در هر شب جمعه با گروهى از اصحابشان به قبرستان بقیع در مدینه تشریف مى‏بردند و در آنجا سه مرتبه مى‏فرمودند:

السّلام علیکم یا اهل الدّیار (سلام و درود بر شما اى اهل شهرها).

و سه مرتبه مى‏فرمودند: رحمکم اللَّه (خدا شما را رحمت کند).

امام رضا علیه السلام فرمودند:

 قَالَ مَنْ أَتَى قَبْرَ أَخِیهِ ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى الْقَبْرِ وَ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ سَبْعَ مَرَّاتٍ أَمِنَ یَوْمَ الْفَزَعِ الْأَکْبَرِ أَوْ یَوْمَ الْفَزَع‏ [۲]

کسى که بالاى قبر برادر مؤمنش رفته و دست روى آن گذارده و سوره «انّا انزلناه» را هفت مرتبه بخواند از روز فزع اکبر در امان مى‏باشد.

امام صادق علیه السلام درباره ارواح مردگان وزیارت از خانواده می فرمایند:

إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیَزُورُ أَهْلَهُ فَیَرَى مَا یُحِبُّ وَ یُسْتَرُ عَنْهُ مَا یَکْرَهُ وَ إِنَّ الْکَافِرَ لَیَزُورُ أَهْلَهُ فَیَرَى مَا یَکْرَهُ وَ یُسْتَرُ عَنْهُ مَا یُحِبُّ قَالَ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ کُلَّ جُمْعَةٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ عَلَى قَدْرِ عَمَلِه‏ [۳]

ابو عبد اللَّه صادق علیه السلام فرمودند:

روح مؤمن اجازه مى‏یابد و به دیدار خانواده‏اش مى‏آید تا از حال و روزگار آنان با خبر گردد، اما آن چه براى او محبوب و مسرت آمیز باشد، مشاهده مى‏کند و آن چه براى او مکروه و نفرت آمیز باشد، مشاهده نخواهد کرد. روح کافر نیز به دیدار خانواده‏اش موفق مى‏شود، اما آن چه براى او مکروه و نفرت آمیز باشد، مشاهده مى‏کند و آن چه براى او محبوب و مسرت بخش باشد، مشاهده نخواهد کرد. ابو عبد اللَّه صادق گفت: برخى فقط روزهاى جمعه به دیدار خانواده خود نائل مى‏شوند و برخى به تناسب اعمال صالحه و مقام و منزلتشان بیشتر و یا کمتر به زیارت خاندان خود مى‏آیند.

 

 

 سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه

دکتر حسین الهی قمشه ای از مروجان و منادیان  فلسفه وعرفان  طی سخنانی ارزش و اهمیت سنت اسلامی و شیعی  زیارت قبور ائمه معصومین علیهم السلام و قبور مؤمنین را مورد سئوال و تردید قرار داد و گفت ما صورت پرست شدیم و هنوز قبول نکرده ایم که این بدن کاره ای نیست به همین جهت دایما به دنبال گور این و گور آن هستیم. وی افزود من خودم سی سال است که پدرم فوت کرده ولی هیچ وقت سر مقبره او نرفتم. متن سخنان دکتر الهی قمشه ای چنین است:

«این هم یکی از گرفتاری های جامعه ماست که هنوز نفهمیدیم که خاک سعدی شیراز کجاست. ما پا می شیم می ریم شیراز. ما هنوز قبول نکرده ایم که این بدن کاره ای نیست و آن کسی که عاشق می شود می رود به عالم دیگری و عشق جاودانه است. این را قبول نکردیم. به همین جهت دائما به دنبال گور این و گور آن می گردیم. یکی از بزرگان سخنرانی می کرد و می گفت که جوونها بگردین گور میرزا عبدالله {موسیقیدان و نوازنده} را پیدا کنید. کجاست گور میرزا عبدالله؟ گفتند گور میرزا عبدالله فرض کن که همین جاست. گور میرزا عبدالله ردیف میرزا عبدالله است و هر وقتی خواستید برید سر گور میرزا عبدالله برید سراغ یک آدمی که ردیف میرزا عبدالله را بلده و به شما یاد میده، این میشه گور میرزا عبدالله.

من خودم سی ساله که پدرم فوت کرده هیچ وقت سر مقبره او نرفتم. یک بار مرحوم پدر را به خاک سپردیم و بقیه شو حضور داره، آن روح جاودانه همیشه با ما هست. ما یک مقدار زیادی صورت پرست شدیم. اولا فکر می کنیم که شبهای جمعه ارواح آزادند، تعطیله و ما نمی دونیم شنبه یک شنبه  اونجا چه جوریه که؟ (خنده حضار) شبهای جمعه …لابد سه ماه تعطیلی هم آنها تعطیل اند. خب شبهای جمعه چی میشه؟ بابا شما تعطیلی، اونا که تعطیل نیستند، ما تعطیلیم. بعد می گویند بریم شب جمعه، ارواح می آیند آنجا ما اونا را آنجا ملاقات کنیم. مثل آدم هایی که ممنوع الورود هستند که گاهی اوقات می رند به یک کشوری، می گه تو بیا دبی منم از اونجا می آم دبی، آنجا همدیگر را ببینیم. این که ممنوع الملاقات نیست، میتونه بیاد خونه شما، اگه میتونه بیاد توی اون قبرستون، میاد خونه خود شما. مرحوم پدرم وقتی که ما نشستیم دور هم، خواهرا و برادرا، پدرم چرا نیاد اونجا، بره توی اون قبرستان چه کار بکنه؟ منتظر ما باشه، بگه من وا ایستادم نیامدند هیچ کدامشان؟ (خنده حضار) میاد خونه ما، اونجا که بهتره اگه اون روح آزاده، اگر آزاد نیست که پس اونجا برای چه میرید؟

ما با تصوراتی که داریم آزاد نیستیم. عشق به خوبی گرفتاری هم داره، گرفتاری اون چیزهایی است که نمی ذاره ما به اونها برسیم. یکی اش همین صورت پرستی است. ائمه ما هم گفتند، امام رضا کجاست که می خوای زیارتش بکنی؟ گفتند “فی قلوب من والاه قبره”، قبرش در دل کسی است که اون را دوست دارد. تو برو ببین اگر این آدم او را دوست داره، بیا این آدم را زیارت کن. هیچ چیز بهتر از زیارت یک ولیّ، یک کسی که عاشق اونه {نیست} کسی که عاشق الهی قمشه ای ـ مرحوم پدرم ـ اگه ببینه که یک کسی هست که اینم عاشق اونه، خب میره زیارت اون. نزدیکترین کس به اون اینه، و فی قلوب من والاه این حرف خیلی مهم است که متاسفانه نمی زنند این حرف را  که در دل آن کسی که دوستش داره، آن کسی که امام حسین را دوست داره ممکن است بغل دستت نشسته باشه، تو داری پا میشی میری اونجا! البته اون سیر ظاهری هم در بعضی افراد یه احوالی ایجاد می کنه ولی این تصورات نباید در ذهن ما بیاد که اونو اونجا میشه دید. اون را همه جا می تونید، هر جا که دلتون با اون پیوند برقرار بکنه و معرفتی از او پیدا بکنین، دلتون پر بزنه برای او، او میاد پیش شما کما این که اگر دلتان برای خدا هم پر بزنه . یکی می گفت من عاشق خدام، نمی آد خدا، گفتم نیستی هنوز اگه باشی، خداوند منتظره یکی دلش پر بزنه، فورا میاد، این قدر هم دلش نازکه خداوند که به محض این که ببینه که تو داری غصه می خوری و می گی من در فراق تو هستم و کجایی همان موقع می آد. اصلا همان فراق را او فرستاده که تو احساس بکنی و گر نه تو که احساس فراق او را نمی کردی. اگر دیدی که دلت تنگ شده برا خدا بدان که اونجاست، ببین که اومده . انشاء الله ما عاشق بشیم به معنای واقعی عاشق روح که روح به معنای حقیقی به معنای عشق و به معنای شادی و به معنای جاودانگیِ روح که نه زاده شده، نه می میرد، لم یلد و لم یولده، روح ما نماینده خداست لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد!»

دریافت فایل صوتی به حجم ۱ مگابایت


[۱] -کامل الزیارات ص۲۲۱

[۲] -الکافی  ج۳ ص۲۲۹ باب زیارة القبور

[۳] -الکافی ج۳ ص۲۳۰ بَابُ أَنَّ الْمَیِّتَ یَزُورُ أَهْلَه‏

 

با سلام
من فکر می کنم که سخنان جناب قمشه ای منافات وتناقضی با روایات معصومین که شما ذکر کردین نداره به گونه ای تعریف دیگه ای از اون روایاته ضمنا هر مطلبی که به رای وتفسیر شما ناخوش بود که تمسخر وتوهین به مقدسات نیست

متأسفانه کسانی در مورد دین نظر می دن که دین شناس نیستن فقط بلدند با الفاظ بازی کنند وعده ای را که اطلاعات کمی از دین دارند را گمراه کنند

اتفاقا سخنان آقای قمشه ای دقیقا مطابق با نظر معصومین ماست. منتها سطح حرفای ایشون یه کم بالاست و برای آدمای ظاهر بین درکش کمی سخته. سخنان آقای قمشه ای واقعا آدم رو میبره به دنیای دیگه. حقیقت دین و دینداری و عاشق خدا و معصومین بودن رو به ما نشون میده. بد برداشت نکنید و انقدر به راحتی به یک انسان بزرگ تهمت نزنید. توبه کنید…

با سلام
یک روز یکی از شاه های شیعه ایران برای عرض ارادت و زیارت به مشهد مقدس آمد بعد از زیارت برای دیدار با شیخ بزرگ نخودکی  راهی خانه ایشان شد. وقتی وارد خانه شد دید شیخ پشت به گنبد امام رضا(ع) نشسته وقتی شاه این رو دید به شیخ گفت: ای شیخ من از راه دور برای زیارت امام رضا(ع) آمدم ولی تو پشتتو به قبر امام رضا(ع) کردی؟ شیخ گفت: وقتی امام رضا روبه روم نشسته من چطوری پشتم به اقا کنم و روبه قبر بشینم؟ اعتقاد شیعه اینه که امام های ما همه زنده اند. اگه زاهد باشین حتما می بینیشون نیازی به رفتن سر قبر نیست

ببینید اسلام علاوه برمسائل توحیدی وعرفان عملی از یک جامعیت از ابعاد سیاسی اجتماعی وغیره نیزبرخوردار است دکتر قمشه ای ازلحاظ عرفانی درست میفرمایند ولی ائمه اطهار میشه ازداخل خانه هم زیارت کرد وشاید ازبعضیهاکه به زیارت میروند  نتیجه بهتری نصیبشان بشود.پس چرا احادیث به ثواب وپاداش قبرامام حسین علیه السلام وپیاده رفتن به کربلا اینقدر تاکید کرده اند واین به خاطر مسائل سیاسی واجتماعی اسلام وتوجه به عرفان ویکتا پرستی ناب اهل بیت .آیا بیخبران اعم ازکافر ومسلمان آیا نمی پرسند  که این جماعت عظیم وپرشور برای چه وچرا اینجا تجمع کرده اند دنبال چه گم شده ای میگردند .این زیارت قبر برای شمای بی خبر است که با خبرشوی ازاین شوروشعله گرگرفته درون پارسایان وروندگان حقیقت.یاچه طوراست  مراسم حج که  زیارت ظاهری بنده ازخداوند است تعطیل کنیم وبگوییم اصل زیارت باطنی است، کی میره این همه راه رو تا مکه اصلا چه طوره نمازجمعه نرویم وبگیم همین تو خونه ارتباط باطنی باخدا برقرارمیکنیم کی حال داره ازبایین شهر بره تا مرکزشهر. نه ،همین زیارتها مقدمه وابزاری  برای رسیدن برای به عرفان قمشه ای است .بعضی ها خودشون عقل کل حساب میکنند وخیال میکنند مردم احمق هستند وفرق زیارت باطنی وزیارت ظاهری رو نمیفهمند.ولی ظرفیت علمی عرفانی وتوحیدی مردم متفاوت هست همه که مثل دکترقمشه ای نیستند.وامامان ما ازروی تعمد وزیرکی وارتقای مسائل سیاسی واجتماعی درجهت رسیدن به عرفان ناب پاداش وثواب برای زیارت ظاهری درنظرگرفته اند  ا    .    

البته بزرگوار همانطور که مستحضر هستید استاد قمشه ای انسان سیاسی نیستن و از منظر یک عارف و یک ادیب بزرگ به مسئله نگاه کردن و از نظر عرفان و خدا شناسی کاملا درست و به حق سخن راندند.

درود بر تو سلگی عزیز جواب عالمانه و منصفانه‌ای داده‌ای. به نظر من آقای قمشه‌ای نباید این نوع سخنان سطح بالا رو میان عوام مطرح کند که هضمش برای همه آسان نیست وگر نه به سرنوشت منصور حلاج و شیخ اشراق دچار خواهد شد!  1

من اصلن از صحبت های بسیار پر ارزش استاد قمشه ای برداشت توهین آمیز به مقدسات نکردم! صحبت های ایشون البته قابل درک برای هر کسی نیست و شاید عوام مرتکب اشتباه شوند و برداشت نادرست کنند. زنده و پاینده باشی استاد!ا

سلام  نویسنده عزیزی که در بالای پیج ارزوی ظهور امام زمان(عج) دارین ایمان دارم که با ظهور ایشان اولین کسانی که مبارزه میشن اشخاصی همچون شما هستند که در پوسته دین قراردارند وظاهر اندیشن و به  اسم دین اجازه هتک حرمت به هر برزگی میدن به ترسید از روزی که نقاب همه شما انسان های ظاهراندیش برملا میشود………..بایزید بودن بهتر از باااااااااایزید بودن است ولی افسوس که امثال شما بایزید را کافر و به اسم دین با (یزید)هستند فرق مکث این کلمه داشتن دنیا واخرت که امثال شما دنیا رو دارندوشخص بایزید اخرت را………امیدوارم در ماه پر فیض رمضان مورد عنایت خداون قرار گیرید…..یاحق

من همچنین برداشتی نکردم از حرفهای استاد. خیلی خوبه که آدم وقتی حرفی میزنه از عواقب اون  حرف آگاه باشه

وقتی شما قدرت درک و تجزیه و تحلیل سخنان این عالم فرزانه رو نداری بیخود تیتر میزنی که سخنان سخیفدکتر الهی قمشه ای
سخیف اون وبلاگ نویسیه که شعور درک بینات افراد رو نداره و فقط میخواد نظر بده که یعنی ما هم یه … هستیم

اگر کسی به خدا اعتقاد واقعی داشته باشد فقط سخنان استاد را درک می کند ایشان تنها کسی است که عشق واقعی به خدا را به همه اموخت به دور از تعصبات و غرض های بقیه و ایشان به کسی نیاز ندارند و اجرشان با خداست و حکمشان نیز خود اوست

fبه نظر من سخنان استاد کاملا درست میباشد وایشان هرگز توهین نکردند حقیقت را فرمودند   ایکاش به جای اینکه به ظاهر دین بچسبیم به باظن دین وصل میشدیم

آفرین بر این همه حکمت و هوش و درایت استاد یگانه استاد قمشه ای آرزوی سلامتی ایشان را دارم …
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست
سخن شناس نه ای جان من خطا اینجاست

آه از دست حسودان و تنگ نظران
بر آن یوسف زمان هر کسی عیبی بنهد
خود را مسخره و رسوا کرده است

جناب نویسنده لطف کن عنوان مطلبتو عوض کن ، هر کی ندونه فکر میکنه چه کفری گفته که مستحق همچین تیتریه ، در ضمن لطف کن دیگه نشین به حرفهای استاد گوش بده ، نمیتونی بفهمیش کلی آدمم گمراه میکنی

به نظر من تفاوتی در دو کلام نیست همه که عارف نمیشوند مردم عامیانه هم داریم برخی باید بروند قبرستان تا در اثر محیط قبرستان نور به دلشان بتابد  برخی هم از کنج خلوت طی طریق میکنند و بجای قبر امام به منبع اصلی نور یعنی خود امام متصل میشوند، بجای ارتباط از طریق قبر پدر، با روح پدرشان ارتباط برقرار میکنند. و این کار آسانی نیست. عارف شدن کار آسانی نیست، خوب اگر کسی از طریق دوم نتوانست ، میتواند برود قبرستان، دیگر چرا بر عرفا خرده بگیریم بنظر من شما باید از جناب دکتر عذرخواهی کنید و مسئله را ختم کنید وگرنه در آخرت میبایست برای این بی احترامی جوابگو باشید.
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
 گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی هر کس قلمی رفته‌ست بر وی به سرانجامی
 فردا که خلایق را دیوان جزا باشد هر کس عملی دارد من گوش به انعامی
 ای بلبل اگر نالی من با تو هم آوازم تو عشق گلی داری من عشق گل اندامی
 سروی به لب جویی گویند چه خوش باشد آنان که ندیدستند سروی به لب بامی
 روزی تن من بینی قربان سر کویش وین عید نمی‌باشد الا به هر ایامی
 ای در دل ریش من مهرت چو روان در تن آخر ز دعاگویی یاد آر به دشنامی
 باشد که تو خود روزی از ما خبری پرسی ور نه که برد هیهات از ما به تو پیغامی
 گر چه شب مشتاقان تاریک بود اما نومید نباید بود از روشنی بامی
 سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی در کام نهنگان رو گر می‌طلبی کامی
 

حقیقتا بی ادبی به ساحت مرد شریف و ادیب و فرزانه ای مثل دکتر الهی قمشه ای برای بنده با این بهانه ها دور ازذ هن بود .اتفاقا بسیار زیبا فرمایش نمودند منتها خوب برخی ها را ظرفیت برخی اسرار نیست و دوچشمی نمی توانند نگاه کنند .این سایت باید استغفار کنه برای این نطلبش امام زمان (عج) رو ناراحت نکنید با این بی ادبی ها

ما مشتاق ظهور امام زمان هستیم که ریشه جهل و نادانی را از روی کره خاکی نیست و نابود کنند

یک روز یکی از شاهان شیعه برای زیارت و عرض ادب به حرم امام رضا(ع) آمد. بعد از زیارت برای دیدار شیخ نخودکی به منزل ایشان رفت. وقتی وارد منزل شد دید شیخ پشت به حرم امام رضا (ع) نشسته است. تعجب کرد به شیخ گفت: من از راه دور برای زیارت حضرت آمدمو تو پشتو به حرم کردی. شیخ گفت: وقتی امام رضا (ع) روبه روی من نشسته من پشتمو به حضرت کنم و رو به قبر ایشان بشینم؟ کسی که این سخنان رو توهین دونسته به زنده بودن معصومان اعتقاد نداشته است.

خوبین شما؟؟
متاسفانه سخیف ذهن شماست که همش منتظرید از کسی ایراد بگیرید.حالا چون استاد الهی قمشه ای مجیز شما رو نمیگه سخنانش سخیفه؟؟
ربنا لا تجعلنا فتنه لقوم الظالمین/ و نجنا برحمتک من القوم الکافرین

شما معلومه که به روایات معتبر و ارزشمند شیعه هم توجه ای نداری که همچین پیامی رو تو سایت گذاشتی
خدا رو شکر که دکتر الهی قمشه ای هست ، خدا رو شکر که یه همچین رحمتی هست و با سخناش به آدم ها خیر میرسونه و اونهارو هدایت میکنه
دکتر الهی قمشه ای یه رحمت الهی هست
این سخنان رو فقط دکتر قمشه ای نمیگن :
مولانا :
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید / معشوق همین جاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار / در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید / هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
با این همه آن رنج شما گنج شما باد / افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
حافـــظ :
در خرابات مغان نور خدا می‌بینم / این عجب بین که چه نوری ز کجا می‌بینم
جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو / خانه می‌بینی و من خانه خدا می‌بینم
خواهم از زلف بتان نافه گشایی کردن / فکر دور است همانا که خطا می‌بینم

شما کی هستی که تا تقی به توقی خورد و درک و فهم یه مطلب رو نداشتی شروع کنی به بدبین کردن بقیه نسبت به یه شخصیت؟
به صلاح نیست شما این سخنای سطح بالا رو گوش بدی چون ممکنه بعد مدتی دیگه ایمانت به همه از بین بره

شاید تنها اشکال کار این باشه که هر کلامی را نباید در هرجائی و برای هرکسی گفت به هر حال استاد الهی قمشه ای این کار را کردند و هر کسی هم نمی تواند بدرستی سخنان اورا درک کند .

156 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سخنان اهل عرفان
6
خرده گیری و اعتراض محمد محسن حسینی تهرانی به محکومیت تخریب حرم امامین عسکریین (ع) و کوچک شمردن این هتک حرمت + فایل صوتی

خرده گیری و اعتراض محمد محسن حسینی تهرانی به محکومیت تخریب حرم امامین عسکریین علیهما السلام و کوچک شمردن این هتک حرمت + فایل صوتی   سید محمد محسن حسینی تهرانی۱ یکی از سردمداران عرفان مصطلح در جلسه ای در اهواز طی سخنانی سخیف و با ادبیاتی بسیار نامناسب با اشکال …

سخنان اهل عرفان
2
نقدی بر سخنان آیت الله مصباح که فرمودند : باقرآن وروایات نمی شود معاد،قیامت، بهشت وجهنم را ثابت کرد؟+فایل صوتی

نقدی بر سخنان آیت الله مصباح که فرمودند : باقرآن وروایات نمی شود معاد،قیامت، بهشت وجهنم را ثابت کرد؟+فایل صوتی     آیة‌‌الله مصباح یزدی، ۲۵شهریور ماه، در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم مطالبی را بیان نمودندمبنی بر اینکه که مباحثى چون معاد، …

سخنان اهل عرفان
8
ابن سینا : عمر در امر خلافت خردمندتر از علی (علیه السلام ) بود!

ابن سینا: عمر در امر خلافت خردمندتر از علی ـ علیه السلام ـ بود!  ابن سینا در فصلی از کتاب فلسفی شفاء در باره خلیفه و امام، میزان درک و عمق عقلانی خود را در امر سیاست و بلکه دیانت و پیروی از رسول اعظم ـ صلی الله علیه و …