سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه + فایل صوتی
امام صادق علیه اسلام ازسنت پیامبر صل الله علیه وآله می گوید:
کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَخْرُجُ فِی مَلَإٍ مِنَ النَّاسِ مِنْ أَصْحَابِهِ کُلَّ عَشِیَّةِ خَمِیسٍ إِلَى بَقِیعِ الْمَدَنِیِّینَ فَیَقُولُ ثَلَاثاً- السَّلَامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ الدِّیَارِ وَ ثَلَاثاً رَحِمَکُمُ اللَّهُ ثُمَّ یَلْتَفِتُ أَصْحَابَهُ …[۱]
امام صادق علیه السّلام مىفرمودند:
رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم در هر شب جمعه با گروهى از اصحابشان به قبرستان بقیع در مدینه تشریف مىبردند و در آنجا سه مرتبه مىفرمودند:
السّلام علیکم یا اهل الدّیار (سلام و درود بر شما اى اهل شهرها).
و سه مرتبه مىفرمودند: رحمکم اللَّه (خدا شما را رحمت کند).
امام رضا علیه السلام فرمودند:
قَالَ مَنْ أَتَى قَبْرَ أَخِیهِ ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى الْقَبْرِ وَ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ سَبْعَ مَرَّاتٍ أَمِنَ یَوْمَ الْفَزَعِ الْأَکْبَرِ أَوْ یَوْمَ الْفَزَع [۲]
کسى که بالاى قبر برادر مؤمنش رفته و دست روى آن گذارده و سوره «انّا انزلناه» را هفت مرتبه بخواند از روز فزع اکبر در امان مىباشد.
امام صادق علیه السلام درباره ارواح مردگان وزیارت از خانواده می فرمایند:
إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیَزُورُ أَهْلَهُ فَیَرَى مَا یُحِبُّ وَ یُسْتَرُ عَنْهُ مَا یَکْرَهُ وَ إِنَّ الْکَافِرَ لَیَزُورُ أَهْلَهُ فَیَرَى مَا یَکْرَهُ وَ یُسْتَرُ عَنْهُ مَا یُحِبُّ قَالَ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ کُلَّ جُمْعَةٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ عَلَى قَدْرِ عَمَلِه [۳]
ابو عبد اللَّه صادق علیه السلام فرمودند:
روح مؤمن اجازه مىیابد و به دیدار خانوادهاش مىآید تا از حال و روزگار آنان با خبر گردد، اما آن چه براى او محبوب و مسرت آمیز باشد، مشاهده مىکند و آن چه براى او مکروه و نفرت آمیز باشد، مشاهده نخواهد کرد. روح کافر نیز به دیدار خانوادهاش موفق مىشود، اما آن چه براى او مکروه و نفرت آمیز باشد، مشاهده مىکند و آن چه براى او محبوب و مسرت بخش باشد، مشاهده نخواهد کرد. ابو عبد اللَّه صادق گفت: برخى فقط روزهاى جمعه به دیدار خانواده خود نائل مىشوند و برخى به تناسب اعمال صالحه و مقام و منزلتشان بیشتر و یا کمتر به زیارت خاندان خود مىآیند.
سخنان سخیف و توهین آمیز دکتر الهی قمشه ای و تمسخر روایات معتبر و ارزشمند شیعه
دکتر حسین الهی قمشه ای از مروجان و منادیان فلسفه وعرفان طی سخنانی ارزش و اهمیت سنت اسلامی و شیعی زیارت قبور ائمه معصومین علیهم السلام و قبور مؤمنین را مورد سئوال و تردید قرار داد و گفت ما صورت پرست شدیم و هنوز قبول نکرده ایم که این بدن کاره ای نیست به همین جهت دایما به دنبال گور این و گور آن هستیم. وی افزود من خودم سی سال است که پدرم فوت کرده ولی هیچ وقت سر مقبره او نرفتم. متن سخنان دکتر الهی قمشه ای چنین است:
«این هم یکی از گرفتاری های جامعه ماست که هنوز نفهمیدیم که خاک سعدی شیراز کجاست. ما پا می شیم می ریم شیراز. ما هنوز قبول نکرده ایم که این بدن کاره ای نیست و آن کسی که عاشق می شود می رود به عالم دیگری و عشق جاودانه است. این را قبول نکردیم. به همین جهت دائما به دنبال گور این و گور آن می گردیم. یکی از بزرگان سخنرانی می کرد و می گفت که جوونها بگردین گور میرزا عبدالله {موسیقیدان و نوازنده} را پیدا کنید. کجاست گور میرزا عبدالله؟ گفتند گور میرزا عبدالله فرض کن که همین جاست. گور میرزا عبدالله ردیف میرزا عبدالله است و هر وقتی خواستید برید سر گور میرزا عبدالله برید سراغ یک آدمی که ردیف میرزا عبدالله را بلده و به شما یاد میده، این میشه گور میرزا عبدالله.
من خودم سی ساله که پدرم فوت کرده هیچ وقت سر مقبره او نرفتم. یک بار مرحوم پدر را به خاک سپردیم و بقیه شو حضور داره، آن روح جاودانه همیشه با ما هست. ما یک مقدار زیادی صورت پرست شدیم. اولا فکر می کنیم که شبهای جمعه ارواح آزادند، تعطیله و ما نمی دونیم شنبه یک شنبه اونجا چه جوریه که؟ (خنده حضار) شبهای جمعه …لابد سه ماه تعطیلی هم آنها تعطیل اند. خب شبهای جمعه چی میشه؟ بابا شما تعطیلی، اونا که تعطیل نیستند، ما تعطیلیم. بعد می گویند بریم شب جمعه، ارواح می آیند آنجا ما اونا را آنجا ملاقات کنیم. مثل آدم هایی که ممنوع الورود هستند که گاهی اوقات می رند به یک کشوری، می گه تو بیا دبی منم از اونجا می آم دبی، آنجا همدیگر را ببینیم. این که ممنوع الملاقات نیست، میتونه بیاد خونه شما، اگه میتونه بیاد توی اون قبرستون، میاد خونه خود شما. مرحوم پدرم وقتی که ما نشستیم دور هم، خواهرا و برادرا، پدرم چرا نیاد اونجا، بره توی اون قبرستان چه کار بکنه؟ منتظر ما باشه، بگه من وا ایستادم نیامدند هیچ کدامشان؟ (خنده حضار) میاد خونه ما، اونجا که بهتره اگه اون روح آزاده، اگر آزاد نیست که پس اونجا برای چه میرید؟
ما با تصوراتی که داریم آزاد نیستیم. عشق به خوبی گرفتاری هم داره، گرفتاری اون چیزهایی است که نمی ذاره ما به اونها برسیم. یکی اش همین صورت پرستی است. ائمه ما هم گفتند، امام رضا کجاست که می خوای زیارتش بکنی؟ گفتند “فی قلوب من والاه قبره”، قبرش در دل کسی است که اون را دوست دارد. تو برو ببین اگر این آدم او را دوست داره، بیا این آدم را زیارت کن. هیچ چیز بهتر از زیارت یک ولیّ، یک کسی که عاشق اونه {نیست} کسی که عاشق الهی قمشه ای ـ مرحوم پدرم ـ اگه ببینه که یک کسی هست که اینم عاشق اونه، خب میره زیارت اون. نزدیکترین کس به اون اینه، و فی قلوب من والاه این حرف خیلی مهم است که متاسفانه نمی زنند این حرف را که در دل آن کسی که دوستش داره، آن کسی که امام حسین را دوست داره ممکن است بغل دستت نشسته باشه، تو داری پا میشی میری اونجا! البته اون سیر ظاهری هم در بعضی افراد یه احوالی ایجاد می کنه ولی این تصورات نباید در ذهن ما بیاد که اونو اونجا میشه دید. اون را همه جا می تونید، هر جا که دلتون با اون پیوند برقرار بکنه و معرفتی از او پیدا بکنین، دلتون پر بزنه برای او، او میاد پیش شما کما این که اگر دلتان برای خدا هم پر بزنه . یکی می گفت من عاشق خدام، نمی آد خدا، گفتم نیستی هنوز اگه باشی، خداوند منتظره یکی دلش پر بزنه، فورا میاد، این قدر هم دلش نازکه خداوند که به محض این که ببینه که تو داری غصه می خوری و می گی من در فراق تو هستم و کجایی همان موقع می آد. اصلا همان فراق را او فرستاده که تو احساس بکنی و گر نه تو که احساس فراق او را نمی کردی. اگر دیدی که دلت تنگ شده برا خدا بدان که اونجاست، ببین که اومده . انشاء الله ما عاشق بشیم به معنای واقعی عاشق روح که روح به معنای حقیقی به معنای عشق و به معنای شادی و به معنای جاودانگیِ روح که نه زاده شده، نه می میرد، لم یلد و لم یولده، روح ما نماینده خداست لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد!»
دریافت فایل صوتی به حجم ۱ مگابایت
[۱] -کامل الزیارات ص۲۲۱
[۲] -الکافی ج۳ ص۲۲۹ باب زیارة القبور
[۳] -الکافی ج۳ ص۲۳۰ بَابُ أَنَّ الْمَیِّتَ یَزُورُ أَهْلَه
دوستان قصه ی حلاج رو شنیدید که میگفت انا الحق،این همون قصه است و مصداقش همین جاست
تفنگ های پر را برای شلیک به مغز های پر ساخته اند و مغز های خالی را برای پر کردن این تفنگها از کسی که کتابخانه دارد و کتابهای زیادی میخواند نباید ترسید از کسی باید ترسید که یک کتاب دارد و آن را مقدس میپندارد وئلی هرگز نخوانده است
تویا معنی سخیف رو نمیدونی یا اصلا نمیدونی شیعه چه مقام بالایی داره .متاسفم برای امثال تو
با خوندن این همه نظر عجیبه که عنوان مطلبتو عوض نکردی.بترس از روزی که در دادگاه عدل الهی مورد باز خواست قرار بگیری.
أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ
اگه دوستان عارف مسلک متهمم به بیسوادی نکنن دوتا سئوال دارم مگه خدا جسمه که باشه و نباشه نیاد و بیاد پس اون خدای از رگ گردن نزدیکتر چی میشه و شبیه هیچ کس و هیچ چیزی نیست و اینکه اگه همه چیز به دل و قلب و عشق منتهی میشه پس چرا بر هر مسلمانی زیارت کعبه در صورت داشتن شرایط مالی واجبه و سئوال آخر اینکه اگه روح ما نماینده خداست پس روح امثال معاویه و یزید و غیره نماینده کیست؟
سلام!
چه سوالای جالبی پرسیدین،اون سوالی که درباره ی زیارت کعبه پرسیدین:
بر اساس آيات و روايات، کعبه از زمان پيدايش زمين، محل مبارک و مورد عنايت بوده است.
قرآن کريم ميفرمايد: کعبه اولين مکاني است که براي عبادت عموم مردم قرار داده شده است:
« انّ اوّل بيت وضع للناس للذي ببکة مبارکا و هدي للعالمين؛
اولين خانهاي که براي عموم مردم قرار داده شده، خانهاي در مکه است که مبارک است و هدايتي براي جهانيان است».
درست است که خداوند در هر زمان و مکاني موجود است، ولي براي حفظ وحدت جامعه اسلامي، محلي خاص در نظر گرفته شده است که همه به سوي آن عبادت کنند. در ايام حج با طواف کعبه، وحدت جامعه اسلامي به نمايش گذاشته شود.
امیدورام که این جوابا به درد بخور باشه!
ممنون از جوابتون ولی این وحدتی که گفتین عملا وجود خارجی ندارد مثالش ازاول اسلام خیلی از حجاج منافقین هم بودند که یک سوره بنامشان نازل شده واز همان زمان بگیر تا حالا تا امام زمان ع ظهور کنه وحدتی نخواهد بود ودر ضمن اگه اشتباه نکنم حضرت ابراهیم و اسماعیل اولین طواف را انجام دادند و حتی این رسم در جاهلیت هم وجود داشت.
در کل فقط دو جماعت با زیارت قبر ائمه مشکل دارند یکی وهابیون ودیگری همین صوفی مسلکها هر دو جماعت به راحتی تمام احادیث درباره زیارت را رد و مسخره می کنند.
در رد وهابیت همان احادیث خوارج الاخرزمان در کتب خودشان کافیست ودر رد تصوف و فلسفه که احادیث ائمه در کتب حدیثمان که کم نیست.
به نظرمن حرف های دکتر الهی قمشه ای از سخیف هم سخیف تره اولا ماعارف تر و مرجع تر از آیت الله بهجت درعصر خودمون نداشتیم که حتی میگفتن تصرف در کاینات داره و میتونه در آن لحظه هرجایی باشه ولی لیشان همیشه به زیارت حضرت معصومه میرفتن و هر زمان که فرصت میکردن به زیارت امام رضا میرفتن که من تاجایی که اطلاع دارم 50تا60بار درطول عمر مبارکش به زیارت امام رضا رفتن زمانی هم که عراق بودن مرتب به زیارت ایمه میرفتن اصلا امام خمینی خودمون هم که میگفتن تمام 13سالی که نجف بودن هرصبح به زیارت امام علی میرفتن و راستی دوما اگر زیارت خانه خدا لازم نبود خود خدا هم امر نمیکرد کسایی که مستطیع هستن لازم و واجب هستش که به زیارت بیان در کل از این صحبتها و مهمتر از آن روایات معتبری که دوستمون آورده همچنین دوستی که درمورد اعتقاد وهابیون گفت و خیلی صحبت های گفته ونگفته دیگر میشه نتیجه گرفت این صحبت های آقای دکتر یا از روی جهل و نادانی است یا اظهار فضل و عرفان کاذب و قلابی است که خودشو حتی از عرفا هم عارف تر میدونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و درنهایت برای همه افراد ساده ای که راحت حرف افرادی مثل الهی قمشه ای رو که صحبتهای فریبنده وبه ظاهر بسیار زیبا و عوام فریب هسستش رو باور میکنن متاسفم. این اسلام آقایان همان اسلام بخور وبخواب و بی قید وبند امثال وهابیون هستش که همین الان هم مشخصه از فلسفه وجودشون تا همین الان زیر دست کی بزرگ شدن. یاعلی
سومین مورد از فروع دین ما حج که زیارت خانه خدا ست می باشد
و این همه از ائمه روایت شده که به زیارت قبور اهل بیت برویم
چطور کسی جرات میکنه یک امر به این مهمی رو کوچک و بی ارزش کنه
خیلی از صوفی ها و ادیان انحرافی هم بعضی از مسائل مهم دین رو به مسخره می گرفتند
این حدیث را بخوانید:
شیخ صدوق(رحمه الله) در امالى و عیون روایت کرده به سند معتبر که رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فرمودند: «زود باشد که پاره اى از تن من در زمین خراسان مدفون گردد، و هیچ مؤمنى زیارت نکند او را مگر آن که حق تعالى بهشت را از براى او واجب گرداند و بدنش را بر آتش جهنّم حرام کند».
الهی قمشه ای هم که معصوم و کامل نیست اشتباه کرده فقط یک خورده اشتباهش بزرگ است
اشخاصی مثل او باید خیلی بیشتر دقت کنند چون آن دنیا کلامشان به دردسرشان می اندازد
به این حدیث هم توجه فرمایید :
و نیز در امالى و عیون به سند معتبر منقول است که حضرت موسى بن جعفر(علیهما السلام)فرمود که: «هرکه زیارت کند قبر فرزند من على را، او را نزد خدا ثواب هفتاد حجّ مقبول بوده باشد». راوى استبعاد کرد و گفت: هفتاد حجّ مقبول؟ حضرت فرمود که: «بلى هفتاد هزار حج». گفت: هفتاد هزار حجّ؟ فرمود که: «چه بسیار حجّى باشد که مقبول نباشد. هرکه آن حضرت را زیارت کند یا یک شب نزد آن حضرت بماند، چنان باشد که خدا را در عرش زیارت کرده باشد». ] گفت: چنان است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد؟! [ فرمود: «بلى چون روز قیامت مى شود بر عرش الهى چهار کس از پیشینیان و چهار کس از پسینیان خواهند بود. امّا پیشینیان پس نوح و ابراهیم و موسى و عیسى(علیهم السلام) اند، و امّا پسینیان پس محمّد و على و حسن و حسین(علیهم السلام) اند. پس ریسمانى مى کشند در پاى عرش. پس مى نشینند با ما زیارت کنندگان قبرهاى ائمّه، و به درستى که زیارت کنندگان قبر فرزندم على درجه ایشان از همه بلندتر و عطایشان از همه بیشتر خواهد بود
شاید الهی قمشه ای پدرش را دوست نداشته ولی ما امامانمان را دوست داریم و گذشتگانمان را دوست داریم و سعی می کنیم شب های جمعه برای گذشتگانمان کاری انجام دهیم چون به باقیات الصالحات ایمان داریم
سلام به همگي؛ تند رو و يواش رو و مقتصد
نقد مبتني بر حق و نقد پذيري هر دو خوبند و عكس اونها خيلي بد است. در اين نوشتارها شاهد انتقادهاي مختلفي هستيم. انتقاد نويسنده اصلي ، انتقاد مخالفين ايشان ، و (تك و توك) انتقاد مخالف گروه قبلي
اما اونچه شرط ادب هست اينه كه كسي نبايد طوري سخن بگه كه رنگ و بوي تعصبات شخصي در اون غليظ تر از رنگ و بوي حق طلبي و حق گويي باشه.
پس معيار اصلي ، حق و حقيقت است. از تمام دوستان ميپرسم : «شما در اين مجادله، بر اساس كدام معيار، حق و حقيقت رو يافتي كه به دفاع يا مخالفت اون پرداختي؟» ممكنه جوابهاي مختلفي داده بشه . مثلا :
نظر خودم ،
نظر استاد الهي قمشه اي،
عقل،
واقعيتهاي دور و برمون و …..
اما اگر از من بپرسيد من ميگم آدم عاقل با نيروي عقلش مي يابهكه برداشتهاي خودش از اطراف ميتونه آلوده به جهل بشه و خطا باشه. لذا دنبال جايي ميگرده كه بتونه به مصون بودن اون از خطا تكيه كنه.
(قرآن ميفرمايد : فاسئلو اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون )
اين راه جز از طرف خود خدا نميتونه باشه كه خدا هم براساس لطفش پيامبر فرستاده. كسي كه تونست موفق به شناختن پامبر خدا باشه، كافيه كه به او رجوع كنه و مطيع او باشه و از حرف كساني تبعيت كنه كه حرف او (كه امر الهي است) رو به ما برسونه
پيامبر اكرم (ص) هم فرموده اند : «اني تارك فيكم الثقلين، كتاب الله و عترتي اهل بيتي، ما ان تمسكتم بهما لن تضلوا ابدا»
لذا من شخصا وقتي از هر كسي ( هركه باشد ، آقايان الهي ، بهجت، شيخ حسنعلي نخودكي و ….) مطلبي را بشنوم، پي جوي اين ميشوم كه پايه و اساس اون به فرمايشات معصومين عليهم السلام برميگرده يا نه. اگر مطابق بود ، مطابق حق است. و اگر مطابق نبود ، حق نخواهد بود .
به همه دوستان توصيه ميكم فارغ از نظر شخصي در مورد تيتر انتخاب شده و …. با اين معيار حق، به موضوع نگاه كنند. در ضمن سلوك بزرگاني كه معروف به تبعيت و اطاعت از اهل بيت بوده اند هم بسيار راهگشا است.
به نظر من سخنان این دانشمند بزرگ کاملا حقیقت و واقیت بود، هرچند کوته فکران مخالف باشند. ایشان مرد همه فن حریف میدان عشق و عرفان است. خجالت بکشید که سخنان ایشان رو سخیف می نامید.
این دلیل نمیشه که اگه شما در مورد عالم عرفان اطلاعاتی ندارین ، این سخنان گهربار وپر معنی را توهین تلقی کنین ، من به شما و امثال شما توصیه میکنم که اول مطالعه ای در مورد عرفان اسلامی داشته باشین ، بعد در مورد اینگونه مسائل اظهار نظر کنین
شما بهتر است ابتدا مطالعاتی در مورد عرفان اسلامی داشته باشید بعد در مورد این مسائل اظهار نظر فرمایید،در ضمن شخصیت و دانش دکتر الهی قمشه ای خیلی بالتر از اونه که افرادی مثل شما بخوایین خدشه دارش کنین
توصیه میکنم که اول مطالعه ای در مورد عرفان اسلامی داشته باشین بعد در مورد همچین مسائلی اظهار نظر کنین ، وقتی علم یه چیزی رو نداری چطور به خودتون اجازه می دین که الکی نظر بدین ، در ضمن شخصیت و دانش وروح دکتر الهی قمشه ای اون قدر بزرگ هست که افرادی مثل شما نمیتونید خدشه دارش کنین
با سلام
به نظر من حرفهای ایشون عین حقیقت است
فقط ابتدای حرفشون یه کم نامناسب بود در مورد اینکه 30 ساله سر قبر پدرشون نرفتن
ببینید نباید دچار افراط و تفریط بشیم…فکر میکنم در این مورد ناچیز خود ایشون هم کمی اغراق کردن…بله راست میگن …مرده نیازی به رفتن ما نداره و همه جا حضور داره! اما اشکال اینجاست که یادشون رفت بگن این ما هستیم که نیاز داریم حداقل سالی یک بار به آرامگاه بریم…چون از لحاظ روحی و اینکه یاد مرگ باشیم به نفع خود ماست. وگرنه بله …زیارت از دور و با حضور قلب هم میشه.
اساس دین و البته عقل همینو میگه که ما هم از لحاظ فکری و هم عملی خودسازی کنیم…نه فقط یکی از اونها! هر کدوم به تنهایی باشه ما دچار اشتباه خواهیم شد. هم زیارت از دور و حضور قلب لازمه…و هم هر از گاهی همت کردن و رفتن و انجام دادن فیزیکی یک عمل! هر کدوم تاثیر خاص خودشون رو دارن فقط متاسفانه بعضی از عارفین و البته عارف نماها روی قضیه حضور قلب بیشتر تاکید میکنن که خب بدون عمل فایده ای نداره
ایران فقط یه دکتر قمشه ایی رو داره هر چی هم بگه کلام وحیه شما هم نمیخواد از ایشون ایراد بگیرید دوست عزیز
*به نظر من در اين مورد خيلي تندروي وگاهي خيلي خوش خيالي ميشه خيلي تند روي از اين جهت كه منظور استاد اينكه بايد به معني وريشه محبت به از دست رفتگان هم توجه داشته باشيم ومثبت بيني افراطي از اين لحاظ كه ممكنه هر كسي تو يك مبحثي ممكنه اشتباهي داشته باشه با تمام احترامي كه به استاد دارم ولي شايد مطلب رو جور ديگر ارائه ميكردند تا با روايت كنتاكتي نداشته باشه.
بهانه هاي بني اسرائيلي از گذشته تا همين الان ادامه داره و هر چي بگي يك چيز از توش در ميارن
*حالا انقدر به این بنده خدا گیر بدین که اونم از دست شما سکته کنه. دکتر شریعتی هم حرفایی مثل دکتر قمشه ای میزد ولی اونو ضد دین گفتین و نزاشتین کاراشو انجام بده و کسی به حرفاش گوش نداد. حالا که مرده همه به فکر دکتر شریعتی افتادین. دکتر قمشه ای هم دکتر شریعتیه زمان ماست. هردوشون استادان بزرگی تو فلسفه هستن. قدرشونو بهتره بدونیم. کسی هم اگه حرفشونو نمیفهمه بهتره ساکت باشه و الکی موضوع رو منفی نبینه و بزرگ نکنه. چون اینطوری مادر و خواهر و عمه و فک فامیلاشو از دید ما به حراج میزاره. کسانی این حرفا رو میزنن که عقل حیوانی دارن.
با سلام و خسته نباشید
اعتقادات دینی هرکس محترم است و هیچکس حق توهین نداری و این ایراد گیری شما را بجا می دانم البته اگر توهین باشد و آقای قمشه خود باید از گفته های خود دفاع کند و لی شما به چه حق و قانون و یا اجازه کتبی فایل صوتی سخنرانی را کات کرده و در سایت خود گذاشته ایدو از قانون کشور سرپیچی کرده اید.
بسیار از ریزبینیهای شما ممنون و متشکرم.
آخه این حرف ها که خیلی زیباست اما شما تهمت می زنید به کی؟؟؟؟؟
برید هر لحظه مسلمان بشید
با سلام من از حرفهای دکتر لذت برده و هدایت میشوم
آفرین به این همه معرفت ناظرین
بسیار مسرور و مشعوفم از دوستان با معرفت
گـر ز ســـرّ خـود زنــم دم ، انــدکـی
خـاطـــرِ لـغـــزنــده افـتـــد ، در شـکی
اینـقـــدر دان ، گـر تـو صاحب مدرکی
نیـست پـیــدا از هـــزاران ، جـــز یـکی
گـر کنـی شک ، بـنــدِ پنــدارت کـنـم