زن ذلیلی های قبل ازظهور
یکی ازمباحثی که درآخرالزمان توسط ائمه معصومین ورسول گرامی اسلام به عنوان نشانه های مهم برای ظهور حضرت بیان شده مبحث زنان قبل ازظهور است که یعنی زنان درجایگاه خود به کارگرفته نمی شوندوباآنان درزمینه های سیاسی مشورت شده وحتی کارهای اجرایی بسیاری به آنان داده میشودومردان از زنان اطاعت کرده طوری که قدرت زنان درچامعه وسیاست بیشتر می شود این در حالی است که از نظر اسلام وظیفه اصلی زن خانه داری وتر بیت فرزندان می باشد وجهاد زن خوب شوهرداری کردن است نه به تجارت وسیاست واجتماع گرایش داشته باشند وتاسفانه این عوامل دست به دست هم داده وباعث فسادهای متعددی درجامعه میشود .
این مقاله اگرچه نوعی نقدعملکرد زنان می باشد ولی سوی توجه به مردان ومسئولین می باشدکه مراقب باشند تادراین دام بزرگ شیطان نیافتند.شاید برخی گویند این روایات برای زنان غربی وخارجی است درحالی که مامی گوییم دربسیاری از روایات واژه امت من نقل شده وزمانی که در کشور های مسلمان اینگونه باشد به طریق اولی در کشور های غیر مسلمان است
زنان قبله مردان می شود
يأتي على الناس زمان إذا سمعت باسم رجل خير من أن تلقاه ، فإذا رأيته لقيته خيرا من أن تجربه ، ولو جربته أظهر لك أحوالا ، دينهم دراهمهم ، وهمهم بطونهم ، وقبلتهم نساؤهم ، يركعون للرغيف ، ويسجدون للدرهم ، حيارى سكارى ، لا مسلمين ولا نصارى(0)
برای مردم روزگاری فرا میرسد که… دین و آئین آنها درهمهایشان است و همت آنها شکمهایشان و قبله آنها زنانشان میباشد. رکوع و سجودشان برای مال دنیاست، در حیرت و مستی خواهند بود و نه مسلمانند و نه نصرانی.
اطاعت مردان اززنان
در حدیثی كه جامع الاخبار از سخنان پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در حجه الوداع روایت میكند؛ آن حضرت فرمود: ای مردم! آنچه را كه بعد از من روی میدهد هم اكنون به شما میگویم. از من بشنوید و حاضران شما به غائبان برسانند…
و اطاع الرجل زوجته …(1)
مرد از زنش فرمانبرداری میكند
تشکلیل مجالس زنانه مانندمردان
رأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال(2)
زنان بسان مردان جلساتي تشكيل مي دهند
مجلس زنان جهان در ایران تشکیل میشود
قدرتمندگشتن زنان( تسلط زنان بر مردان و اجتماع)
يأتي علي الناس زمان ، لا يعز فيه إلا الماحل ، ولا يستظرف إلا الفاجر ، ولا يضعف إلا المنصف ، يتخذون الفيء مغنما ، والصدقة مغرما ، والعبادة استطالة علي الناس ، وصلة الرحم منا والعلم متجرا ، فعند ذلك يكون سلطان النساء ومشورة الإماء ، وإمارة الصبيان “(3)
زماني بر مردم خواهد آمد كه جز اشخاص پست ومنافق و حقه باز كسي احترام نشده وجز اشخاص فاجر وفاسق كسي مورد لطف قرار نگيرد افراد باانصاف ضعيف شده واموال عمومي غنيمت و صدقه ( زكات و حقوق واجبه ) خسارت و زيان محسوب شده و براي منت صله رحم انجام شود و علم و دانش براي تجارت بكار رود ، آن زمان است كه زنان قدرتمند گشته و با كنيزكان مشورت ميشود و بچه ها به حكومت خواهند رسيد .
البته این حدیث با کمی تغییر درکافی آمده که امام علی علیه السلام از واژه تسلطن یعنی قدرت می یابند اسیتفاده کرده است:
قال أمير المؤمنين عليه السلام ( ليأتين علي الناس زمان يظرف فيه الفاجر ، ويقرب فيه الماجن ، ويضعف فيه المنصف ، قال : فقيل له : متي ذاك يا أمير المؤمنين ؟ فقال : إذا اتخذت الأمانة مغنما ، والزكاة مغرما ، والعبادة استطالة ، والصلة منا ، قال : فقيل : متي ذلك يا أمير المؤمنين ؟ فقال : إذا تسلطن النساء ، وسلطن الإماء ، وأمر الصبيان ) .(4)
قدرتمندی زنان به مشورت با آنان
فعند ذلك يكون السلطان بمشورة النساء(5)
ودرآن زمان قدرت وسلطنت با مشورت با زنان است یعنی مدیریت وکشورداری با مشورت زنان انجام میشود.
مركب سواري زنان
إذا تشبه الرجال بالنساء ، والنساء بالرجال ، واكتفي الرجال بالرجال ، والنساء بالنساء ، وركبت ذوات الفروج السروج فعليهن من أمتي لعنة الله (6)
زمانيكه مردها شبيه زنها و زنها شبيه مردها شده ومردها با مردها و زنها با زنها مشغول شده و زنها سوار بر زينها(مرکب) گشته.وبرآن زنان امت من لعنت خداباد
امارت زنان بر اجتماع
والذي نفسي بيده يا سلمان ، فعندها تكون إمارة النساء(7)
سوگند به خدايي كه جانم در دست اوست در آن هنگام زنان به فرمانروايي در ميآيند
مشارکت زنان با شوهران در تجارت
عندها تشارك المرأة زوجها في التجارة(8)
در آن زمان زنها در تجارت و بازرگاني با مردان خود مشاركت ميكنند
جريان امور بر طبق خواسته هاي زنان
ورأيت النساء وقد غلبن علي الملك وغلبن علي كل أمر لا يؤتي إلا ما لهن فيه هوي(9)
وزنهارامیبینی که برامور وملک وحکومت غلبه می کنند وهرچه را که براساس خواسته های خود می خواهند به جامه عمل می پوشانند.
پرداخت مؤنه مردان توسط زنان شان(خرج منزل بازنان است)
ورأيت الرجل يكري امرأته وجاريته ويرضي بالدني من الطعام والشراب(10)
وزمانی رادیدی که مردان توسط زنان آب وغذای کمی بدست می آورند وراضی هستندبه کمترین چیزی توسط زنانشان ارتزاق کنند. یعنی ديدي كه زن شوهر خود را بدبخت مي كند وبرخلاف ميل او عمل مي نمايد وخرجي شوهرش را مي پردازد ! وهرگاه ديدي كه مرد زن و كلفت خود را اجاره ميدهد وبه خوردن وخوراكي كه از راه رذالت تحصيل ميكند راضي ميشود
نکته:
شما الان در جامعه می بینیدکه بسیاری از مردان حاضرند زنشان با نامحرمان باشد وسرکاربرود تا اندک قلیلی حقوق زن را بگیرندودرزندگی استفاده کنند واژه الدنی کاملا مشخص می کند که به زنان حقوق کمی می دهند.
رفتار زنان بر خلاف ميل شوهران
ورأيت المرأة تقهر زوجها وتعمل ما لا يشتهي وتنفق علي زوجها(11)
هرگاه دیدی رفتار زنان بر خلاف ميل شوهران شده وکاری را که شوهرانشان دوست ندارند انجام میدهند وزن خرج شوهرش را می دهد
نکته:
البته واژه تقهر دلالت برخشونت زن باشوهرهم میکند
تانیث در حکومت بنی عباس آخرالزمان
رايت التانيث في ولد العباس قد ظهر(12)
قبلا بحث بنی عباس آخرالزمان را گفته بودیم که می توانید دراینجامشاهده کنید
سه معنی می توان برای این حدیث کرد واژه تانیث را بریکی از این سه معنی می توانید تطبیق کنید:
الف:گرایش به زنان در حکومتشان
ب:فرزند دختر درحکومتشان بیشتر می شود
ج:شباهت ظاهری به زنان مانندبلندکردن موپیدا کردن یعنی خود را شبیه زنان کنند
زنان تهرانی وزن ذلیلی مردان تهرانی به همراه فایل صوتی
نکاتی که داین روایت جالبه اینه که زنان طلاق می گیرندسوار مرکب میشوند،حرف شوهرشان را گوش نمی کنندواکثرعلائم بالا در تهران یافت می شود
عن المفضل بن عمر عن الامام الصادق(ع) قال: یا مفضل! أتدری أینما وقعت الزوراء؟ قال: قلت: الله و حجته اعلم.
فقال: إعلم یا مفضل أن فی حوالی الری جبلا أسود یبتنی فی ذیله بلدة تسمی بالطهران و هی دار الزوراء التی تكون قصورها كقصور الجنة و نسوانها كحور العین.و اعلم یا مفضل، أنهن یتلبسن بلباس الكفار و یتزین بزی الجبابرة، و یركبن السروج، و لایتمكن لأزواجهن، و لاتفی مكاسب (مساكن- خ ل) أزواجهن لهن فیطلبهن الطلاق منهم، و یكتفی الرجال بالرجال و النساء بالنساء، و تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال. فإنك إن ترید حفظ دینك فلاتسكن فی هذه البلدة، و لاتتخذها مسكنا، لأنها محل الفتنة، و فر منها إلی قلة الجبال….(13)
” نقل كرده مفضّل بن عمر ازحضرت صادق(ع) كه فرمود: ای مفضل! آيا مي داني كجا واقع مي شود دار زوراء؟ عرض كردم: خدا و حجت خدا بهتر مي داند. فرمود: اي مفضّل! بدان به درستي كه در حوالی ری، کوهي است سیاه، بنا مي شود در ذيل آن كوه شهري به اسم طهران که داراي قصرهايي است مانند قصرهاي بهشت و زن هاي آن شهر مانند حورالعين مي باشند. بدان اي مفضّل! آن زن ها ملبس به لباس كفار و مزين به زينت جبّارين مي شوند و سوار مي شوند به زين و تمكين از شوهر نكنند و وفا نكند كسب شوهرها بر مخارج آن ها، پس طلاق بخواهند از شوهرها و … شبيه مي شوند مردها به زن ها و زن ها به مردها، پس اگر خواستی دینت را حفظ کنی، در آن شهر سکني مکن، و منزل و خانه در آن جا اختيار منما. براي خاطر آن كه آن جا محل فتنه است و فرار کن از آن شهر به سوي قله هاي كوه و از سوراخ كوهي به سوراخ كوهي مثل روباه و بچه هاي روباه. ”
فایل صوتی این حدیث تهران
http://www.mahdiyavar.com/file/clip/Hasan-Aiat_tehran.mp3
پی نوشتها
0-محدث نوری، مستدرک الوسایل، مؤسّسه آل البیت، چاپ اول، ج11، ص379، ح22
1- الدر المنثور : ج 2 ص 324- جامع الاخبار از سخنان پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در حجه الوداع
2- وسائل الشيعة الي تحصيل مسائل الشريعة ج11 (الجزء الاول من المجلد السادس)- الكافي : ج 8 ص 37 ح 7
3- البحار : ج 41 ص 331 ب 114 ح 51- منتخب الأثر : ص 437 ف 6 ب 2 ح 18
4- الكافي : ج 8 ص 69 ح 25
5- نهج البلاغة ، صالح : ص 485 خطبة 102
6- مستدرك الوسائل : ج 12 ص 335 ب 39 ح 6- إثبات الهداة : ج 3 ص 570 ب 32 ف 44 ح 686
7- تفسير علي بن إبراهيم : ج 2 ص 302 – 307
8-همان
9- البحار : ج 52 ص 254 – 260 ب 25 ح 147- بشارة الاسلام : ص 125 – 130 – ب 7
10-همان
11- إثبات الهداة : ج 3 ص 86 ب 21 ح 31
12-منتخب الاثرج3 ص 26
13- مستدرك سفینة البحار، ج4، ص270 ـ به نقل از “منتخب التواریخ”، فصل علائم الظهور، از علامه مجلسی
منبع : مهدی یاوران
مزخرررررررررررررررف
سلام
. متشكرم
روایاتش درسته.در نشانه های اخرالزمان،بسیاری از نشانه ها مربوط به جایگاه و موقعیت زنانه که اینجا بهشون اشاره شد
ممنون
یکم برای خانم ها ارزش قایل شوید بعضی قسمت های این مقاله واقعا چرنده!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا برای نویسنده این مقاله با تمام وجود متاسفم