بهمن 3, 1403

9 thoughts on “كفرياتي واضح از كتاب مثنوي مولوي

  1. من متنو نخوندم ! ولی یه تیکش بود که می گفت که امیرالمومنین(ع) هوای نفس ندارند ! کی اینو گفته !؟!؟! اگه کسی بدون هوای نفس گناه نکنه چه ارزشی داره ؟! خود اهل بیت می فرمایند : “”انا بشر مثلکم””
     این حرف کاملا غلطه که اهل بیت -علیهم السلام-  هوای نفس ندارند !!!

    1. بدبخت اولا که اهلبیت علیهم السلام معصومیت کامل دارند واون نقلی که از حضرت رسول صلی الله علیه واله وسلم که میفرمایند((انا بشر مثلکم))را برای چون تویی ساده لوح میفرمایند که یک وقت فکر نکنی که ان بزرگواران خدا هستند …

      1. اولا که باید سعی کنیم که با هم با احترام صحبت کنیم

        ، ثانیا اینکه اهل بیت هوای نفس داشته باشن انع این نمیشه که معصوم نباشن ، اون ها می تونن هوای نفس داشته باشن ولی بر هوای نفسشون کاملا مسلط بوده و بهش افسار زده باشن، پس این دلیلی بر عدم معصومیت اونها نیست.

  2. سلام اشنا بهتره عفت كلام داشته باشي.توخونتون هم همه باهم اينجوري صحبت ميكنين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. حضرت محمد از داشتن پیروانی بی ادب خوشنود نمیشوند
    این شعر رو از حضرت مولانا مینویسم اینجا شاید شیطان وجودت ادب شود
    از خدا جوييم توفيق ادب … بي ادب محروم گشت از از لطف رب
    بي ادب تنها نه خود را داشت بد … بلکه آتش در همه آفاق زد
    هرچه بر تو آید از ظلمات و غم … آن ز بی باکی و گستاخی است هم
    هرکه بی باکی کند در راه دوست … رهزن مردان شد و نامرد اوست

  4. مطلبتون بيشتر شبيه لطبفه بود!
    و كودكانه!
    عقل كه نباشد جان در عذاب است!
    مولانا در پاره اي از عقايد خويش دچار مشكلات و انحرافاتي بوده است، ليكن بحث نا جاي ديگريست… بحث آنجاست كه اشكال تراشي شما جماعت سبئيه صفوي (بلانسبت شيعه) هم آنقدر خنده دار است كه……!!!!

    برادر صفوي مذهب من!  واضح است كه شما نه چيزي از دين ميداني و نه از شريعت ! البته از پيروان ….!…. بيشتر از اين هم انتظار نميرود ، كساني كه به ياران پيامبر صل الله عليه و آله و اطهر دشنام ميگويند و رفقاي حضرت امام علي سلام الله عليه و كرم الله تعالي وجه را كافر و بي دين ميدانند، معلوم است كه…………….!!!
    بعنوان يك شيعه
    متاسفم كه تو را هم به اشتباه شيعه ميخوانند
     
    با آرزوي اعطاي نعمت عقل و دين از سوي الله تعالي به شما برادر سبئي صفوي رافضي!
    خوش باشي

  5. بزار بهت بگم این نوع افکار و اعمال از کجا نشعت میگیره؟؟!!!1-وجود مردمی ساده لوح با تعصبی کورکورانه و مقلد از گذشتگان. بدونه هیچ تفکری و مطلع نبودن از ترفندهای منافق و بیسوادی و تاثیر پذیری واحساسی بودن ….علتی میشه که چنین بزرگمردانی  امثال ((امام غزالی))) و مولوی و…..توسط مشتی منافق بیسواد احمق  کافر شناخته بشن تا دست مردم از نوشتهای اینان کوتاه تا جنابان عالی به احداف شومشون برسند و هر کا که میخوان بکنند… خدایا شاهد باش که هرچه سرمون میاد  از خودمون میاد …قربون دهنتون آی شماهاایکه جواب دندون شکن به این گوساله ها دادن من دستتونو میبوسم
     

  6. دنیا چه بی صاحب شده هر بی سوادی که از راه میرسه برای ما عالم و موحد میشه و مثل آب خوردن برای بزرگترین مفاخر بشریت نسخه می پیچه. شما رو چه به مثنوی و مولوی. شما هنوز تو آتیش کینه های بی ریشه و اساس و خرافی تون می سوزید. دستتون به هیچ چیز بند نیست. مثل حیوان رم کرده به هر طرف جفتکی می زنید. هر آنچه دیگران با خون دل ساخته اند با لگدی ویران می کنید.

    شما در مورد مثنوی و داستان حضرت علی و امر نوشته اید ولی من ایمان دارم شما حتی داستان رو تز روی مثنوی یکبار نخوندید. که اگر خونده بودید این قدر راحت به خودتون اجازه سخنرانی نمی دادید.

    اولا مولوی یک سنی است علتش هم عیان است. در ایرانی متولد شده که هنوز مردمش اهل سنت بوده اند و هنوز شیعه و سنی اینطور در مقابل هم صف آرایی و مرزبندی نکرده بودند.

    همین داستان رو بخونید. مولوی اهل تسنن دهها بیت در مدح علی نوشته است. و سراسر از علی و صفات علی تعریف مرده. که این نظر مولوی به علی نه در این داستان که در تمام مثنوی موج می زند.

    اما داستان عمرو در روایت اهل تسنن با اهل تشیع متفاوت است. مولوی داستان را طبق آنچه در روایت اهل تسنن است روایت کرده. ماجرا تا آنجا که عمرو آب دهان بر صورت علی انداخت و عای برای خلوص جهادش از بریدن سر عمرو موقتا صرف نظر می کند یکیست. از اینجاست که روایت اهل تسنن عمرو چنان از این حرکت علی شگفت زده می شود که شهادتین می گوید و به آیین اسلام در می آید و علی از کشتن وی صرف نظر می کند

    راست گفته اند که: پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.